zaterdag 14 november 2009

Week 42 – De eerste sneeuw!!

Deze week veel bijzonders?? Nou nee, valt mee. Qua rit niet. Maandag heb ik mijn vrachtje uit Spanje even gelost in Schoonebeek, in het Drentsche land. En verder wat export afgehaald, en op de zaak weer gelost. Daarna gauw die wapperkar weer in de hoek gezet, en er weer zo’n strakke witte koelkast achter gehangen! En zowaar op maandagavond lekker thuis.

Daarna dinsdag nog even wat gelost in Friesland, en aansluitend boven in Groningen een vracht kaas geladen voor Italië. De hele dag lekker doorgehobbeld tot ’s avonds Greding aan toe. Hier een bijzonder koude nacht! En voor het eerst de standkachel maar weer eens aangeslingerd.


En de woensdag in Zuid Duitsland heb ik de 1e sneeuwbuien voor dit seizoen alweer te pakken!! Het is 14 Oktober, en ik rijd alweer midden in een winters landschap.


Ook in Oostenrijk zijn de wat hoger gelegen delen allemaal alweer wit. De Brenner ligt er alweer prachtig bij!

In Italië rijd ik dan een paar uur later alweer in een heerlijk zonnetje. Eind van de middag los ik mijn vrachtje nog even in Bassano di Grapa. En ’s avonds ga ik dan weer eens lekker culinair genieten bij het Van Wieren clubhuis op Scaldaferro!

Donderdag dan even een stuk of 3 adresjes afhalen. Ik laad lampenkappen, verfkwasten en horeca apparatuur, en heb hem om 13.45 alweer vol.


Via de Tauern door Oostenrijk naar huis. Ook hier ligt al een dik pak sneeuw!! Zwoegend, en (met m’n lichte vrachtje) af en toe slippend ploeter ik een weg door de dikke sneeuwbuien. Van het weekend eerst de winterbanden er maar weer eens onder!!


’s Avonds even lekker bijkomen bij de Griek op Reischenhart.

Vrijdag Duitsland weer door. Ik blijf verder bespaard van de winterse buien. Bij Koblenz moet ik nog even een zending bij gaan laden op de vrijdagmiddag. Hierdoor valt ‘de vrijdagavond thuis’ in het water.

Maar hierdoor rijd ik wel mijn pa in de wielen! Die is deze week ook even naar Italië geweest. Ook hij kan in zijn uren niet thuis komen. En om 20.30 zetten we hem dus samen maar bij ‘de burgemeester’ net voor de grens bij Venlo aan de kant. We gaan een hapje eten, en maken er samen een gezellige avond van.

Zaterdagmorgen rijden we dan met zijn 2-en achter elkaar aan naar huis. En om 11.00 gaat ie weer de hoek in, en is het weekend.

Geen opmerkingen: