dinsdag 10 november 2009

Week 39 – 2 adresjes achter Sondrio, en nog jarig ook…

zondag
Deze week weer op tijd vertrekken. Vanwege je verjaardag?? Nee nee, maar ik heb vrijdag voor de verandering weer een bruiloft! Voorlopig de laatste in rij hoor. Maar vandaag maar op tijd op pad dus. Ik heb er een complete vracht in voor een adres achter Sondrio. En daar hebben we nog even 3 pallets bij weten te prutsen voor nog een klantje in de wereld bij Sondrio. Ik zit goed vol dus. Beide vleesboeren in Italië willen hun vracht alleen wel op maandag geleverd hebben! Dus ik weet weer wat er te doen staat.

Om 7.30 ben ik alweer present aan de randweg dus. Ik heb afgesproken met amigo Bert, die vandaag ook moet vertrekken, om mooi samen op te rijden. We moeten allebei via Zwitserland, dus dat kan mooi. Als ik om 7.30 de kantine binnenkom, is dit toch een beetje een andere zondagmorgen dan anders! De gehele familie Mulder is meegekomen om Bert weg te brengen! Zo’n welkomstcomité heb ik nog niet vaak meegemaakt op dit tijdstip op de zondagmorgen! En ondanks dat mijn verjaardag pas over 2 dagen is, wordt ik toch alvast door de hele familie uitbundig gefeliciteerd.

Even tanken, en dan gaan Bert en ik maar een stukje doen. Wegens de op dit moment tijdelijk ietwat verstoorde relatie tussen de polizei Oberhausen en onze gevleugelde auto’s op de zondag, rijden we vandaag maar even niet over Bergh autoweg, maar gaan we maar via België, Luxemburg en Frankrijk richting Hartheim.

Na 4.5 uur rijden maken we achter Luik even pauze bij de Q8. Aangezien ik op mijn verjaardag waarschijnlijk toch alleen ben, en ik van huis toch voor het idee een stuk gebak mee heb genomen, zitten we even lekker buiten aan een bakkie, en trakteer ik Bert maar vast op een gebakje!

Halverwege de middag even tanken aan Luxemburg, eind van de middag nog even de verplichte 3 kwartier pauze in Frankrijk. En dan arriveren we om 20.30 op Hartheim. De papieren zijn zaterdagmorgen allemaal al doorgefaxt, en de spediteur hier heeft onze T2 documentjes al keurig klaar liggen. We gaan samen nog even een hapje eten, en dan zit de zondag er weer op.

maandag
Bert heeft vandaag niet zo’n haast, dus die maakt vannacht gelijk maar vast 11 uurtjes. Ik heb het vandaag iets drukker, dus ik sta om 5.00 weer naast de auto. Ik zie dat er nog een Van Wieren naast ons staat te slapen. Collega Willem is gisteravond laat ook nog aangekomen. Als om 5.30 mijn 9 uurtjes erop zitten laat ik de andere 2 in diepe rust, en ga ik richting Zwitserland. Het loopt allemaal als een trein zo vroeg. En in strak 4.5 uur red ik het naar de Zwitsers – Italiaanse grens Chiasso! Ik voer alle douanehandelingen uit, en intussen zorg ik dat ik gelijk mijn 3 kwartier pauze op mijn schijf krijg. Als ik dan ga rijden, wordt ik er nog even tussenuit gepikt door de douane voor een controle. Het kost me een kwartiertje, maar alles is in orde, dus om 11.00 rijd ik dan toch Italië in.

Het lijkt allemaal niet zo ver naar Sondrio, maar door de stad Como, langs Lecco, en dan tussen de bergen de binnenwereld in, gaat er toch allemaal erg veel tijd in zitten. En is het toch nog een mooie pokke eind naar Sondrio. Om 13.30 sta ik dan toch bij de 1e klant voor de deur. Hier gaan de 1e 3 pallets eruit, en om 14.00 ga ik weer verder. Verder de binnenwereld in.

En tegen 15.00 ben ik dan bij de 2e klant. Hier is de complete vracht voor bestemd. Even wegen, en dan mag ik hem tegen het dock aanzetten. Als ik eenmaal leeg ben, weer even wegen, en dan is ie weer leeg!

Even bellen voor de retourvracht, en dan krijg ik te horen dat ik morgen een adresje of 3 terug kan laden. Als ik de gegevens zo bekijk kom ik terug ook weer bomvol. Aangezien het nu lekker weer is, en het nog mooi op tijd is, trek ik nu de overall aan, en ga ik nu de lege europallets allemaal vast even vanuit de trailer naar de kisten slepen, en alles onder de trailer stapelen.

Als ik tegen 17.00 de trailer dan helemaal leeg heb, en ik weer in de auto kom, zie ik dat ik ook een paar oproepen gemist heb. Het is collega Willem. Als ik hem terugbel, heeft hij net gelost richting Chiavenna. Als we dan even kijken waar we elkaar in de wielen rijden, is dat bij Piantedo. En nou weet ik toevallig dat daar ook net een restaurantje zit! De afspraak is dus snel gemaakt!

Als ik daar tegen 18.30 dan de parking opdraai, staat Willem er al. Even bijkletsen, en dan gaan we samen het restaurant in. We zitten hartstikke gezellig te eten, en de avond vliegt om. Als het personeel dan allemaal graag naar huis wil, nemen we nog een flesje wijn mee, en gaan nog even lekker buiten zitten. Het is nog heerlijk weer, en zo halen we de 0.00 uur, en daarmee het begin van mijn verjaardag ook nog!! Maar dan duiken we toch maar gauw de mandjes weer in.

dinsdag (22 September)
Ja, en dan begint mijn verjaardag vandaag al vroeg! Om 5.30 loopt het wekkertje af. En om 6.00 draai ik dan de parking alweer af. Mijn 1e adresje om terug te laden ligt tussen het Lago Maggiore en Novara. Nog een aardig stukje sturen vanaf hier dus. Intussen beginnen de felicitatie smsjes ook binnen te stromen. Waarvoor iedereen bedankt!

Om 8.30 sta ik dan bij het speelgoedfabriekje voor de poort. Ik mag hem gelijk tegen de ramp aanzetten. Er gaan 4 grote pallets met speelgoed in, en daaroverheen en voor wordt ook nog een hele partij dozen gestapeld. Zodoende heb ik de 1e 2 laadmeter al tot het dak aan toe al vol zitten. Vol met speelgoed voor de Intertoys.

Het 2e laadadres ligt bij Cremona. Eerst Milaan maar weer voorbij dus. En terwijl mijn telefoon maar door blijft piepen, bereik ik om 11.15 het volgende laadadres. Als ik mij dan even aangemeld heb, en ik kom weer terug in de auto, heb ik ook een oproep gemist… Als ik het nummer even nakijk, blijkt het de studio van Radio Nederland Wereldomroep te zijn geweest! Een aantal collega’s hebben kennelijk een berichtje naar de Wereldomroep gestuurd, om mij even live in de uitzending te laten feliciteren… Als ik in de auto dan even een broodje aan het smeren ben, omdat ik toch even moet wachten voor ik aan de ramp kan, hoor ik dat ze in de uitzending nog wel wat felicitatie smsjes van collega’s & collega’s/bekenden van andere bedrijven voor mij voorlezen. Maar bellen doen ze niet weer. En om heel eerlijk te zijn, vind ik dat ook niet zo heel erg! Haha.

Tegen 12-en schuiven ze dan de 3 pallets met chocolade mijn trailer in. De papieren nog even doen, en dan ga ik om 12.30 weer verder.

Ik maak onderweg nog even een keer 3 kwartier pauze. Om 15.00 sta ik dan op m’n 3e laadadres. Hier bij Parma krijg ik hem dan helemaal vol. Pallets vol met friteuses en bain marie’s. Alles bestemd voor de horeca. Even met de pompkar in de auto, en zo fluiten we hem ook binnen 3 kwartier vol. De papieren, en dan kan ik richting Holland! Mooi op tijd, zo op de dinsdag.

Bij de pomp aan de Po, ga ik eind van de middag nog even lekker onder de douche door. En om 20.00 vind ik het wel mooi geweest voor vandaag. Ik ga mooi op Besenello een verjaardagsborreltje halen! Hier zit een hartstikke leuk gezellig tentje. Lekker rustig, met supervriendelijke mensen, en waar je bijzonder lekker kunt eten! Ik zit hier vanavond als enige Hollander. En laat mij het glaasje wijn, en ‘mijn verjaardagsmaal’ opperbest smaken! En zelfs zo, in je uppie, op je verjaardag, ver van huis en haard verdreven; ‘wat hebben we het mooi soms, niet?!’


woensdag
’s Morgens ga ik even op het gemakje binnen wassen. Neem nog even een cappuccino en een broodje aan de bar, en om 7.45 ga ik weer rijden. Heerlijk relaxed met de neus op woensdagmorgen alweer ri. huis, truck ik zo het laatste stuk Italië door, de Brenner over, Oostenrijk door, en 4.5 later ga ik er net voor München, op Holzkirchen even af om ’n uurtje pauze te maken.

Intussen krijg ik ook telefoon van conculega Wiegmink. Hij is nog onderweg ri. Italië, en we komen elkaar dus straks tegen. ‘Of we dan ook ff een bakkie gaan doen?!’ Nou, dat lijkt me wel een strak plan. Volgens onze berekeningen komen we elkaar in de buurt van het Duitse Pfaffenhofen ergens tegen, dus dan spreken we daar maar mooi af, om een bakkie te doen. Even 3 kwartier kletsen en zeuren, en dan gaan we allebei onze eigen weg weer.

Vanaf hier rijd ik in nog eens 4.5 uur, precies mijn uren vol voor vandaag. Vanwege wat file, veroorzaakt doordat iemand zijn enorme camper niet helemaal onder controle kon houden, en hem dwars over alle rijstroken heeft neergelegd… (maar vooral blijven controleren, bekeuren en regels verzinnen voor die vrachtwagens hoor! Want die maken er zo’n potje van… levensgevaarlijk, als die 5 minuten te lang rijden op een dag!) zet ik hem om 19.30 op Medenbach dan maar aan de kant. De uren zijn op, morgen weer een dag.

donderdag
Laatste rustige dagje alweer voor deze week. Om 7.00 rubber ik de baan weer op. De partij achterop is bestemd voor Emmerich. Dit ligt keurig op route, dus om 11.00 schiet ik hier even de autobahn af, en 3 kwartier later, heb ik het grootste deel van de trailer alweer leeg!

Ik krijg bericht, of ik in Didam ook alvast een palletje wil gaan afhalen. Bestemd voor Rome, en alvast voor volgende week. Ook dit ligt mooi op route. Dus na tussen de middag even koffie gedronken en geluncht te hebben op de barrière gooi ik die er begin van de middag ook nog even in.

Om 14.30 rol ik Emmeloord dan weer binnen. Even tanken, dan los ik alles wat ik er nog in heb, op de loods, en dan zet ik hem om 15.15 in de hoek! En dan is het voor mij alweer weekend! Morgen bruiloft in Olst, en aansluitend het feest in Dijkerhoek. Gezellig!

Geen opmerkingen: