Voor deze week staat er een volle vracht voor Modena op het programma. Een mooi rustig ritje dus. Mijn vracht staat vandaag na 11.00 klaar in Bedum, boven in Groningen. Nou staat er in de polder ook nog een vrachtje lege fruitkisten, die naar Groningen moeten. Een perfecte opvulling voor de kilometers die kant op dus. En zodoende sta ik vandaag om 8.00 in Tollebeek een vracht lege appelkisten m’n trailer in te trekken. De appels zijn hier in Tollebeek verpakt, en de lege kisten moeten nu weer terug naar de fruitteler in Niehove, Groningen.
Ik zou het nou ook wel erg mooi vinden, als ik mijn vrachtje in Bedum er ook nog even voor de middag in heb! Het gaat dus met gang binnendoor door het
Ik schiet vanaf hier gelijk boven in Duitsland bij Nieuweschans Duitsland in. Ik ga dan vandaag maar weer eens via de route Osnabrück – Bielefeld – Paderborn – Kassel – Würzburg. Je kom
Vandaag om 8.00 rol ik de parking van Geiselwind weer af. In Duitsland loopt het vandaag verder allemaal rustig door. Zonder problemen rijd ik in een uurtje of 4 naar het Oostenrijkse Kufstein. Waar ik de tanks weer vol gooi, en waar ik gelijk m’n pauze maar even maak.
Daarna gaat het op het gemakje Oostenrijk door. De Brenner weer over, en eind van de middag stop ik dan nog even bij de pomp bij Trento. Hier kan je beneden altijd goed douchen. De douches hier zijn normaal altijd perfect in orde, en hier heb je ook lekker de ruimte. En dat wil er op de meeste plekken nog wel eens aan mankeren! Vandaag heb ik echter niet echt geluk… Het water wil maar niet warm worden. Maar goed deze koude douche kom je in ieder geval wel fris onder vandaan!
Dan verder de Dolomieten door, en om 19.30 bereik ik dan mijn einddoel voor vandaag; Nogarole Rocca. Alleen op de parking waar wij normaal altijd parkeerden, staan nu grote borden… Verboden voor vrachtwagens! En dat op een industrieterrein…?! Het wordt ons hier niet echt makkelijk gemaakt… Parkeerden we helemaal in het begin eerst nog gewoon in het dorp, tegenover de kroeg, op een verhard stuk land, achter een grote kippenschuur. Stonden we nadat deze parking werd gesloten door de gemeente, op het industrieterrein aan de rand van het dorp (op loopafstand van het restaurant). Mochten we uiteindelijk na langdurig klagen van 1 bewoner… ‘Ik woon op een industrieterrein bij m’n bedrijf, maar ik wil niet dat er hier vrachtwagens komen…’ Ook daar niet meer parkeren. En moesten we hem op een industrieterrein helemaal buiten het dorp maar kwijt zien te raken, (en dan kwam de eigenaar van het restaurant je halen met de auto). En nou mogen we ook daar dus al niet meer staan! Het begint er toch wel heel erg op te lijken dat de gemeente deze restaurant eigenaar behoorlijk zit te treiteren, en probeert kapot te maken.
Om 7.00 ga ik verder richting Modena, waar ik mijn volle vracht moet lossen. Als ik me hier om 8.00 aanmeld, staat er nog een Van Wieren auto. Collega Marcel moet hier ook een volle vracht lossen. Voor Italiaanse begrippen lossen ze hier aardig door. Maar echt vijf minuten achter elkaar doorwerken kennen ze hier niet hoor! Er moet natuurlijk constant weer even tussendoor gepraat/vergaderd/gerookt worden, en tja… Een Italiaan kan nog steeds niet 2 dingen tegelijk. Dus het is al met al toch alweer 9.45 voor we allebei leeg zijn.
Het eerste adres waar ik wat terug kan gaan laden ligt bij Piacenza. Ik moet hier bij een groot chemie concern 2 pallets met ongevaarlijke chemicaliën gaan laden. Dit wil ik er nog wel even voor de middag in hebben natuurlijk! Dus een paar extra kolen op het vuur, en richting Piacenza.
Maar even bellen met Emmeloord dus. En nadat ik daar te horen heb gekregen, dat hun ook vinden dat dit niet helemaal de bedoeling is zo, ga ik weer naar de portier. Ik vraag hem nog 1 keer of het echt niet voor de middag kan, maar het antwoord blijft onverbiddelijk. Dan deel ik
Na de middag staan er nog 2 adresjes speelgoed op het programma, en dan ben ik vol. Het zijn de zelfde 2 adresjes waar ik 2 weken terug ook geladen heb. Alleen heb ik toen een vracht
Hier krijg ik dus nog maar een kleine partij, om de trailer vol te maken. Dit gaat aardig rap, want het loopt natuurlijk al tegen eind van de middag, en de heren willen weer naar huis! Om 17.45 heb ik hem weer helemaal vol zitten, en de papieren op zak. Op richting Como om een douanedocumentje op te laten maken!
Op Como18.45 breng ik mijn papieren bij de spediteur naar binnen. En omdat het dan toch altijd even duurt voordat ze de documenten klaar hebben, besluit ik deze wachttijd gelijk maar even nuttig te besteden, en vast een hapje eten te scoren. Hier op de douane/TIR parking zit een ‘restaurant’. Het is eigenlijk niet meer dan een veredelde kantine, maar ja toe maar… Je moet toch wat. En ‘tijdtechnisch’ komt dit perfect uit. Ik sta hier nu toch te wachten, en nou hoef ik niet meer te stoppen om te eten. En ach ja, een bordje pasta, en bak sla, daar kan een Italiaan niets aan verpesten. Een culinair hoogstandje is het niet, maar de maag is weer gevuld. En om 19.30 rijd ik in het bezit van m’n T2 documentje de TIR parking weer af, en richting de grens. Aan de grens Chiasso is het rustig, dus alle benodigde stempeltjes zijn vlot gehaald, en om 20.00 rijd ik Zwitserland in.
Ik had al contact gehad met collega en amigo Bert. Bert zit een anderhalf uur voor mij, en we hebben afgesproken elkaar vanavond te treffen. Via de sms heb ik van Bert al te horen gekregen, dat hij tot aan de parking op Biasca rijd, en daar blijft staan. Bij de benzinepompen in Zwitserland moet je bijna allemaal dik betalen om op de parking te overnachten, en dat zijn we vandaag eigenlijk niet van plan. De parking op Biasca wordt door ons trouwens ook wel ‘de kartbaan’ genoemd. Dit omdat al het doorgaande vrachtverkeer er hier af moet, en er hier op de parking via een verkeerslicht wordt geregeld dat er maar een bepaald aantal vrachtwagens per uur richting de Gotthard worden ‘losgelaten’. Aan de andere kant, richting Italië wordt al het vrachtverkeer gewoon stil gezet, en dan wordt er om de zoveel tijd een rij losgelaten. Hier telt deze tijd dus gewoon als pauze op de tacho. Aan deze kant, rijd je gewoon eerst een hele poos langzaam in een rij over de vluchtstrook, en dan slinger je vervolgens zig zag hier over de parking (vandaar ‘de kartbaan’..) En om de minuut mag er weer 1 vrachtwagen door het stoplicht. Hier telt dus al dit oponthoud mee als rijdtijd!
Door hier op de parking te overnachten hebben we dus dit oponthoud in ieder geval maar mooi gehad, en kunnen we morgen gelijk weer verder. En omdat dit verder een parking is zonder voorzieningen hoeven we hier in ieder geval ook niet dik te betalen! Als ik om goed 21.00 de parking op draai, heeft Bert al een mooi plaatsje gereserveerd voor mij, en ik kan mooi naast hem komen staan. We kletsen nog even een poosje gezellig wat, bepraten nog het één en ander, en gaan dan lekker slapen.
Aangezien Bert richting het Belgische Mechelen moet om daar vrijdag te lossen, en ik richting Roosendaal moet om te lossen,
Daarna gaat het maar een heel klein stukje door Duitsland, want bij Mulhouse schieten we gelijk Frankrijk in. De kortste, maar zeker
Vanaf Binzen staan we binnen de 4.5 uur bij de pomp ‘Capellen’ op Luxemburg. Hier gaan we nog gezellig ff een uurtje binnen zitten ‘zeuren’, onder het genot van een bakje koffie, en een lekker aardbeiengebakje! Ach ja, we maken er maar gelijk een feestje van.
We rijden via Brussel, en omdat Bert niet verder hoeft dan Mechelen, we aan onze uren zitten, en we vanavond nog gezellig samen willen eten, moeten we tussen Brussel en Mechelen een plekje zoeken voor de nacht. Nou ben ik wat jaren geleden nog wel vrij veel met een dieplader in Vilvoorde geweest. Hier zit namelijk de VCM, (de Belgische Kuiken) We besluiten hem hier maar op het terrein neer te zetten. Vanaf hier kan je namelijk, het stadje Vilvoorde wel inlopen. En via

vrijdag
Om 6.30 ga ik weer verder. Antwerpen voorbij voor de drukte, en dan via de grensovergang Zandvliet rol ik Holland weer binnen. Netjes om 8.00 meld ik mij aan in Roosendaal. Hier moet alle speelgoed er weer los uitgesjouwd worden, en op pallets gezet. Er gaat dus wel weer wat tijd in zitten. Maar om 10.00 ben ik weer van al mijn speelgoed verlost.
Ik heb al te horen gekregen dat ik alweer kan beginnen met het export afhalen. Eind van de ochtend haal ik eerst een paar zendingen diepvries groente af in Veghel. Bij dit bedrijf wil het niet altijd even vlot gaan, maar vandaag gaat het toch prima! Voor de middag heb ik het erin. Dan tussen de middag in Uden nog wat diepvries groente en wat ijs ophalen. En uiteraard nog even koffie drinken met Jos!
En ’s middags haal ik dan nog wat diepvries vlees, en nog een paar pallets vers vlees af in Veenendaal, en dan gaat het richting Urk. Ik hoef vandaag alleen te lossen op Urk, en hem niet meer vol te zetten. Eind van de middag dus even alles er uit op de Coldstore, en dan ga ik richting Emmeloord! Mooi op tijd weekend.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten