maandag 6 december 2010

Week 30 – Wijn laden in de prachtige Chianti streek! In Toscane





Deze week begin in maandags met het uitlossen van een paar adresjes in Nederland. Daarna ga ik laden in Rotterdam en in Uden. Halverwege de middag ben ik dan vol, en kan vertrekken richting Italië. Ik moet lossen bij Rimini, en ga dan door ri. Rome. De maandagavond eet ik even een hapje op Ransbach, en kom dan ’s avonds in mijn uren nog tot Wertheim.

De Dinsdag rijd ik van Wertheim naar het restaurant op Nogarole Rocca, net onder Verona. Hier tref ik een heel aantal bekenden, en het is even een gezellig avondje.

Op Woensdag vertrek ik ’s morgens om 6.00 weer. Om 9.15 los ik dan de 1e 2 pallets bij Rimini, en dan ga ik door ri. Rome. Tegen 15.00 ben ik in Rieti. Hier los ik mijn volle vracht diepvries. Als ik dit eruit heb, kom ik ’s avonds nog bij het (bij mij zeer geliefde!) restaurant op Monte san Savino.

Donderdags laad ik dan eerst een volle vracht wijn bij Perugia. Daarna kan ik nog eens 3 pallets met wijn gaan ophalen in de Chianti streek. Op zich een prachtige wereld, maar ideaal is het niet! Om met 40 ton, nog even deze bulten in te gaan… Maar goed, ik hoef niet te duwen, en ik vind dit altijd een prachtige hoek om in rond te zwerven, dus we gaan er maar op af!

En inderdaad, de Volvo heeft het enorm zwaar! Maar ik word beloond met prachtige uitzichten! Leuke dorpjes, en een onmogelijke wijngaard op een berg, (bekijk ook zeker even de photogallery!) waar ik heen moet. Maar zo mooi! En dat levert de volgende plaatjes op;

Met de middag heb ik het er dan in. Eind van de middag laad ik in Noord Italië nog wat licht spul bij, en dan zit hij meer en meer dan vol! ’s Avonds een hapje eten op Confine, bij Peschiera bij het Gardameer.

En vervolgens rijd ik in 2 dagen naar huis, en is het op zaterdag begin van de middag, weekend.

Geen opmerkingen: