zaterdag 5 april 2008

Week 14 - Blokvrachtje noord-italie!

maandag
Ik wist niet wat me overkwam afgelopen vrijdagavond toen de planning belde voor de planning van deze week. 'Niels, je krijgt je eigen trailer er weer achter' (kijk das mooi!) 'en dan kan je maandag ff paar adresjes lossen in NL, en dan kan je compleet gaan laden voor noord italie'. Eh, pardon... Je bedoelt compleet, als in gewoon 1 adresje maar lossen in italie??? 'Jazeker, 1 adresje lossen bij Mantova'. Oké, enigzins verbaasd leg ik de telefoon weer neer. Waar heb ik dat nou weer aan te danken, das een makkie! Maar zaterdagavond na thuiskomst komt de aap uit de mouw.. De kameraden bellen.. 'Eh Niels, volgende week is die 11 dorpenloop he..' Ja, nou? 'Nou, jij bent onze begeleidende fietser!' Pardon?? 'Ja, jij gaat zaterdag de hele polder rond fietsen!' U zegt?! Ja, sorry jongens. Maar dat gaat nooit lukken, ik heb een dikke rit joh, dus ben noooooit op tijd terug. Helaas! (loog hij...) 'Nee, want jij hebt een kort ritje, want wij hebben vrij gevraagd voor jou!' GVD, daar heb ik dit ritje dus aan te danken.... Van je kameraden moet je het hebben!

Maar goed, ik heb in ieder geval m'n eigen trailertje er weer achter. Daar ben ik dan wel weer blij mee. En op maandagmorgen sta ik om 8 uur bij 'Bakker van Dijk' in Zwartsluis voor de deur. Deze man maak ik op de vroege maandagmorgen alweer blij met 10 pallets italiaanse cakejes. Eerste goede daad is weer verricht, want van 'bakker van dijk' krijg ik 2 grote pakken speculaas-brokken mee. Voor de chauffeur. Hierna weer terug de polder in. Ik los nog even 7 meter horeca-appartuur in Emmeloord, en nog even wat retour-vis op Urk. Hierna weer terug naar Emmeloord. Auto aftanken, en vervolgens maak ik eerst de heren en dames op kantoor even heel blij, met mijn buit uit Zwartsluis! Dat lusten ze wel. Nu ik toch aan de zaak ben werp ik ook nog even een snelle blik in mijn nieuwe truck! Die er toevallig net staat. Eerst nog maar even naar de spuiter jongens, kijken we dan weer verder. Onder de middag sta ik in Heerenveen alweer voor de ramp. Hier rijd ik zelf mijn vrachtje er op het gemakje wel even in. Zodat begin van de middag de neus alweer richting het Italiaanse land kan. Ik eet 's avonds een hapje op Ransbach. Waar collega's Jan en Wim ook nog aanschuiven. Na wat overleg besluiten we onze uren nog even vol te rijden tot aan Wertheim, wat weer ver zat is voor ons vandaag. Op het industrie-terrein vinden we nog een paar prachtige plekjes voor ons. En hier sluiten we onze dag af met nog een klein afzakkertje in de Volvo van Jan.

dinsdag
Jan heeft vandaag eerst nog een klantje te lossen bij Augsburg, in zuid Duitsland. En aangezien het tussen Wurzburg en Nurnberg toch allemaal shit is op het moment met de baustelles, rubberen Wim en ik maar mooi mee met Jan over de 7 en de 8 (autobahn 7 en 8..) Terwijl Jan aan het lossen is, doen Wim en ik een bakkie met een broodje in het zuid duitse land. Het lossen loopt goed, en Jan is ook zo weer bij ons. Even tanken in Oostenrijk, en dan eerst de Brenner maar eens over. Op Vipiteno wandelen we nog even onder de douche door, zodat we fris en fruitig Italie binnenrijden. Het doel van vandaag bereiken we wanneer we 's avonds om 20.00 de parking van Hotel Confine, bij Peschiera (onder het Gardameer) opdraaien. Het is hier alweer akelig druk met bekenden. Het was vanmiddag heerlijk weer, en nu om 20.00 is het nog steeds een graadje of 23, dus we gaan eerst maar eens lekker op het terras zitten! We zitten vanavond wel met 10 hollanders aan tafel, dus dat is weer erg gezellig. En het is alweer snel veel te laat, voor we ons mandje opzoeken.


woensdag
's Morgens een bakkie cappuccino, en daar gaan we weer. Ik ga een vrachtje bakkerij-grondstoffen lossen onder Desenzano. Bij de Barilla-fabriek. De Barilla, van de meeste bekende italiaanse pasta. Deze hebben ook een grote cake/koekjes fabriek. Meestal bij zo'n immens grote fabriek sta je nog wel eens te ff te wachten voordat je mag lossen, maar het gaat vandaag goed. Zodat ik voor de middag mijn 1e klantje in Padova er alweer in heb zitten. Onder de middag Venetie weer voorbij, hier is het ook altijd een drama met het verkeer, maar ook dat loopt vandaag aardig. Deze gewonnen tijd gebruik ik om tussen de middag even een grote Centro Commerciale door te wandelen. Ik sla weer wat water in, en doe gelijk wat kleine boodschapjes voor thuis. Gelijk om 14.00 na de italiaanse middag-pauze sta ik bij m'n volgende klantje bij Treviso. Hier laad ik 5 grote pizza-ovens voor NL. Even bellen met Emmeloord, en ik mag de auto vol gaan maken bij mijn grote vriend Claudio in San Pietro in Gu. Na weer een boel gelach, geklets en 'nee ik heb geen bloemen mee voor de meisjes van kantoor' heb ik mijn 2 zendingen er rap in. En ook de papieren zijn dit keer in rap tempo klaar! Niks mis mee. En eind van de middag heb ik de kop weer ri. het noorden. Het is altijd prachtig rijden vanaf hier via Bassano del Grappa binnendoor naar Trento. En het begint alweer echt lente te worden hier. Dus in het T-shirtje, met de zonnebril op, lekker muziekje op, cruise ik hier lekker in het zonnetje tussen de bergen door. Wat hebben we het mooi soms he!


Italie uitkomen doe ik vandaag toch niet meer, dan ga ik vanavond mooi weer eens in de 'Tiroler toko' op Klausen kijken. Dat is voor mij alweer een mooi poosje geleden, en het komt vandaag mooi uit. Ik ga even lekker onder de douche in de kelder, en als ik boven weer aan de bar kom, staat er natuurlijk al een bekende.. Na elkaar plechtig beloofd te hebben, het niet laat te maken gaan we lekker eten. Alleen na het eten komt er nog een hollander binnen. En deze was uiteraard niet op de hoogte over onze eerdere afspraak over het vroege slapen... En aangezien we vanavond spontaan in een 'slovenska party' belanden.. Wordt het, jawel alweer veel te laat!

donderdag
Vandaag toch maar wel weer op tijd eruit. Ik heb er ook 1 zending inzitten voor een klant in duitsland, en deze moet er vandaag toch eigenlijk wel uit, want ze willen me morgenmiddag weer graag op Urk hebben staan. Dus om 6 uur staat die helse Scania alweer mooi te ronken. Als ik even later de Brenner omhoog rij, wordt het alsmaar witter... De winter is toch nu onderhand wel eens over?? Maar even later hoor ik op de nieuwsberichten op de radio, dat de duitse weersdienst een weer-alarm heeft aangekondigd. Ze verwachten voor vandaag een chaos met de sneeuw! Dat beloofd weer wat.. En het was al zo'n florisante dag! Maar goed, ik krijg wat sneeuw om de oren, maar het valt allemaal mee. En na een dagje het duitse land door gestuurd te hebben duik ik bij Wurzburg even de 81 op, om bij Tauberbischofsheim binnendoor de 'romantische strasse' (je bedenkt het niet!) op te duiken. Hier los ik volgens plan, ondanks mijn beroerde dag eind van de middag mijn 1e palletjes alweer. Na een klein hapje gegeten te hebben op de sauerland-route, goochel ik wat en zet ik hem 's avonds om 23.30 stil op de nederlandse grens-overgang De Poppe. Ik sta hier nog geen 5 minuten stil, of ik lig al horizontaal. En nog 3 minuten later ben ik in dromen-land.








vrijdag
Even lekker fris op het gemakje wassen, een bakje koffie, en ik rij het Hollandse land weer binnen. Even lossen bij een dakbedekkingsbedrijf in Oldenzaal, en dan zet ik koers ri. het hoge noorden. Los hier bij Dokkum nog wat, en ik sta om 13.00 weer in het pittoreske Emmeloord. Hier los ik mijn italiaanse pizza-ovens zo ook nog maar even, waarna ik mijn nieuwe opdrachtbonnen voor de export weer afhaal aan de zaak. Collega Sjaak staat hier ook al startklaar om vanmiddag een 'rondje Urk' te doen, en de export weer af te halen. We koersen samen ri. Urk, om eerst op de haven maar eens een visje te eten. We halen allemaal ons rondje op, en eind van de middag staan we samen met collega Laban aan het dock op ons 'overlaad-station' om alles weer te verdelen. Begin van de avond heb ik hem vol. Nog even over de weegbrug, en dan snel de auto in de hoek! Weekend. Mooi op tijd voor de 11 dorpenloop. (shit! nou moet ik er toch echt aan gaan geloven....)

2 opmerkingen:

Yogi zei

Ja, ja je maakt wat mee! En moest je nog fietsen? Hi hi. Ik heb je niet door het prachtige L-town zien fietsen!!

Blondie Power zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.