vrijdag 26 december 2008

Week 45 - 2 adresjes Noord Italië

maandag
Ja, en Marjolein kruipt gewoon weer achter haar bureau. En ik, ik ga maar gewoon weer richting Italië. Een volle bak voor Bassano d. Grappa wordt het. Omdat ik laat thuis was, vandaag eerst nog maar ff uitlossen. De wijn los ik vanmorgen eerst allemaal bij ons in de loods. Dan ga ik de koelkasten/koelvitrine’s even verderop op het industrieterrein in Emmeloord lossen. Intussen krijg ik al telefoon dat er in de loods ook nog een palletje staat voor Trieste. Of ik die ook mee kan nemen. Als ik dit palletje ook opgehaald heb, ga ik nog even wat retour vis lossen op Urk. Dan heb ik hem alweer leeg, en kan ik halverwege de ochtend al naar Rutten toe om te laden. Hier is het nog mooi rustig, en om 11.15 heb ik mijn vrachtje kaas er al in! Het palletje Trieste erachter, en ik ben alweer klaar voor vertrek. Nog even via Emmeloord om helemaal vol te tanken.

In Emmeloord bij de pomp tref ik collega Sietse, die ook al vol voor Italië staat, en ook via de Brenner op gaat. Bij mij wisten ze nog niet zeker of dat ze wilden dat ik eerst Trieste ga lossen (dan ga ik via de Tauern door Oostenrijk) of dat ik eerst Bassano d. Grappa ga lossen (dan ga ik ook via de Brenner) Maar het eerste stuk kunnen we sowieso samen op. En zo rijden we eind van de ochtend dus achter elkaar aan de polder uit. Eind van de middag maken we even pauze bij de pomp op het Duitse Limburg Lahn. Ik heb Sietse onderweg al een paar keer verteld, dat het wel weer tegenvalt, dat er zo onder het rijden niemand koffie voor je zet.. Om mij een klein beetje tegemoet te komen, zet Sietse deze pauze een volle bak koffie. Vanaf hier rijden we naar het Duitse Greding. Hier vinden we het om 21.30 mooi geweest voor vandaag. Nog even ’n klein hapje, en dan een tukkie.

dinsdag
Zoals het nu leek, dan kan ik in Bassano d. Grappa beginnen te lossen. In dat geval wil ik die er eigenlijk vandaag nog even uit hebben. Ook Sietse wil z’n 1e klantje (Cittadella) vandaag nog even lossen. Dus om 6.30 gaan we weer verder. Oostenrijk loopt lekker door. En ook op de Brenner (die eind vorige week nog wit was) is de sneeuw alweer weg.

Om 11.15 maken we net achter Vipiteno even pauze bij de 1e pomp in Italië. Onze losadressen liggen vlak bij elkaar, dus bij Trento duiken we allebei de binnenwereld in, de ‘Valsugana’ op. Om 15.00 sta ik bij de kaasboer op de stoep. Ik ben netjes aangemeld, dus ik mag naar achteren toe. Het is alleen nog wel een beetje druk. Dus ik moet even wachten. Uiteindelijk heb ik om 17.15 mijn volle vracht kaas eruit. En heb ik alleen het palletje Trieste er nog in staan. Bij Sietse is het ook gelukt om zijn 1e klantjes eruit te gooien. We hebben even telefonisch contact en kunnen allebei binnen onze uren bij het restaurant ‘het monument’ (http://www.monumentogrill.it/ ) net achter Treviso (richting Oderzo) komen, en spreken hier dus af. Het restaurant noemen we altijd ‘het monument’ omdat het precies tegenover een groot monument zit. Het eten smaakt uitstekend!

woensdag
Vanaf hier is het nog een best stukje sturen richting Trieste, want man wat is dat toch weer een eind die uithoek in, daar helemaal tegen de grens met Slovenië aan. Als ik tegen 9-en bij de gigantische fabriek (het is een compleet dorp daar!) ben, vertel ik even dat ik maar 1 palletje heb, en dus eigenlijk niet in de hele rij wachtende vrachtauto’s wil gaan staan, scheppen ze het palletje er ook zo even uit, en kan ik weer verder.

Ik kan weer helemaal terug. Bij Ravenna kan ik beginnen te laden, tegeltjes. Voor die tijd maak ik tussen de middag bij Venetië nog even pauze. En precies na de middagpauze om 14.00 sta ik bij de tegelboer op de stoep. Het is rustig op de fabriek, en deze tegeltjes heb ik er dan ook zo in. Op mijn volgende laadadres, bij Finale Emilia, staat ook een partij tegels op mij te wachten. Deze gooi ik er eind van de middag nog even in. Onderweg ga ik nog even bij een pomp onder de douche door, en dan sta ik om 19.30 op de parking op het industrieterrein in Nogarole Rocca. De restaurant eigenaar komt me met de personenauto even ophalen, en naar het restaurant brengen. Het was alweer een mooi poosje geleden dat ik hier geweest ben, maar het is nog steeds allemaal dik in orde hier! Na het eten wordt ik weer keurig naar de vrachtauto gebracht, en duik ik mooi op tijd m’n mandje in.

donderdag
Vandaag nog 1 adresje te laden, en dan heb ik hem alweer vol. Bij Brescia kan ik nog 20 pallets met ‘campingartikelen’ laden. Deze zitten er om 9.00 in. De deuren dicht, en richting Zwitserland. Eind van de ochtend even een T2 douane documentje op laten maken op Como, alles af laten stempelen even verderop aan Chiasso op de grens zelf, en dan rijd ik onder de middag het Zwitserse land in. Het is hier ook rustig met het verkeer, en dat komt mooi uit! Het loopt vandaag lekker door in ‘die Schweiz’! Ik kom er in 1 ruk door, en maak dan in Zuid Duitsland even mijn verplichte 3 kwartier rust. Ik ga even rekenen met mijn uren, en besluit dat ik hem vanavond op het Duitse Gundersheim maar aan de kant zet. Het is nu 20.30 en de uren zitten er alweer op. Even een klein hapje van het Duitse eten naar binnen werken, nog even lekker onder de douche door, en dan onder de wol.

vrijdag
Om 5.30 ga ik weer verder. De tegeltjes voor Weert moeten er vandaag beslist uit. De rest mag ik mee naar Emmeloord nemen, want ze hebben me vanmiddag beslist nodig om weer te laden op Urk. Om 9.30 sta ik in Weert, hier los ik even een nieuw tegel vloertje voor de ‘ICI Paris’ (bij sommigen van jullie wel bekend??) en dan is het op naar de polder! Om 13.00 ben ik weer in Emmeloord. De campingartikelen en de rest van de tegels gaan de loods in. Een bakje koffie, en dan naar Urk. Na de kost laad ik hier een volle vracht vis voor 1 adresje Napels! Daar is niets mis mee. Er moeten volgende week 2 volle vrachten vis naar deze klant toe. 1 vracht met een ‘lichte’ soort vis, en 1 vracht met een ‘zware’ soort vis. Omdat de ‘zware’ auto net iets te zwaar voor Oostenrijk blijkt, ruilen we ’s avonds op de zaak nog ff wat pallets om. En zo zijn beide auto’s op het juiste gewicht voor Oostenrijk. Dat scheelt alweer boetes of een eind omrijden!

Geen opmerkingen: