donderdag 20 maart 2008

Week12 - Beginnen rond Milaan.

zondag
De week begon niet helemaal super.. Ik mocht (lees moet..) mijn eigen vertrouwde trailer in de hoek zetten. Deze stond nog vol met een rondje NL, en de plannen-makers op kantoor hadden bedacht, dat ik er zondag wel weer uit kon.. Dus vrijdagavond hebben ze een andere koeler voor me vol gezet. Vol goede moed sta ik netjes zondagmorgen om 7.15 op de zaak. Spulletjes weer in de cabine, helse machine starten, en ach ik heb hem niet zelf geladen, dus laat ik ook ff achter in de trailer kijken.. Ai.. Volgens mij moet er een partij vers-goed achterop staan, en dit zijn toch echt dampen van ongeveer -20 graden die de zondagmorgen tegemoet komen.. K#!.. Dat begint goed. Ze zijn dus wat vergeten. Eerst om 7.30 maar eens onze planster wakker gebeld! Na wat uitleg van de ene, en wat gegaap van de andere kant.. Kwam het er op neer dat ik maar even moest kijken wat ik er nog van kon maken. Auto voor de loods, helemaal weer leeg, en zelf maar ff opnieuw laden. Met als gevolg, ik kon nu wel via Zwitserland, en hoefde niet via Frankrijk. Dat scheelt weer wat tijd. Intussen is het alweer aardig druk aan de randweg, en we rijden uiteindelijk om een uur of half 10, 10 uur met 4 afgeladen koelers Emmeloord uit, en Italie tegemoet.

Beetje ouwehoeren, en we rijden Koln alweer voorbij. Boel geklapper voor de voorruit, en F#*! m'n ruitewissers zitten vast.. Nou, nog 20 minuten, en dan gaan we toch pauze maken. Effe volhouden maar.. En met wat hier links, en hier rechts, en nu remmen van de collega's over de bak, sta ik toch veilig onder de pomp. Eerst maar ff kijken. Waar ik al bang voor was, de stang eraf. Na een minuut of 20 te klooien, toch de conclusie maar getrokken dat zonder nieuwe onderdelen we dit niet meer goed gaan krijgen. En tja, een monteur op zondag hier aan de autobahn.. 'weet je wel niet wat dat kost'.. Nou, dan de stang er maar helemaal afslopen, dan heb ik i.i.g. 1 ruitewisser, kom ik de week wel weer door. Toch?

maandag
's Morgens T2 douane documentje maken op Hartheim. Vandaag de dag maar eens goed beginnen. M'n papieren naar binnen gegooid bij de spediteur, en eerst maar ff lekker op het gemakje onder de douche. De grens Duitsland - Zwitserland was erg druk. Denk dat er wel een rij van een uur, anderhalf uur wachttijd stond, dus daar moest ik maar even omheen. En 5 minuten later rij ik Zwitserland in. Zwitserland liep dit keer best aardig. Alleen nog een half uurtje aangesloten aan Chiasso. Mijn plan was de 1e 2 klantjes er vandaag vast uit te krijgen. Maar het loopt goed en om 19.30 heb ik er al 3 klantjes rond Milaan uit! En om 20.30 zit ik aan tafel op Arluno. Gegeten met nog 2 hollanders, en na het eten nog ff aan de bar staan vergaderen met een fin en 3 engelsen.
dinsdag
Nog 2 klantjes rond Milaan blij gemaakt met hun dooie vissen. En toen 1 pallet kip lossen tussen Bergamo en Brescia. Dit is een nieuw klantje, dus ff zoeken. Al gauw sta ik in de goede straat. Alleen nog ff nummer 32 vinden.. Shit, het gaat maar tot 30, en geen koel-huisje te bekennen. Maar ff vragen dus. Een zeer behulpzame italiaan kent het bedrijfje wel. Alleen.. het is aan de andere kant van de snelweg, daar ligt het verlengde van die straat. Maar om daar te komen.. Viaduct te laag, de 1e 3 dorpjes verboden voor vracht-verkeer, etc. Om een lang verhaal kort te maken, en een korte weg lang.. 10 minuten later sta ik aan de andere kant van de snelweg. Shit, straat niet te vinden.. Maar weer ff vragen.. 'ja, volgens mij aan de andere kant vd snelweg..' Pardon?? Aangezien dit meisje niet heel erg snugger uit haar italiaanse ogen keek, nog maar ergens vragen. Een garage-bedrijf. Si, si. Aan de andere kant vd snelweg mister.. K#* heeft die 1e 'zeer behulpzame italiaan' me mooi verneukt.. Niet te vertrouwen dat volk! Maar uiteindelijk heb ik ook die gelost. Na de middag nog ff 2 adresjes rond Parma gelost, en op naar het Van Wieren clubhuis op Scaldaferro. Na een half uurtje lekker poedelen in onze 'eigen' badkamer in de herberg, lekker aan tafel.

woensdag
Nog 1 klantje te lossen bij Bassano del Grappa. Deze man is enthousiast en pakt zijn dooie zwemmers om 7 uur al aan. Op naar mijn grote vriend Claudio in San Pietro in Gu. Waar ik om half 10 alweer weg rij, de auto vol voor NL. Het is bijna lente, maar eind vd middag en 's avonds begint het toch serieus te sneeuwen in Bayern.. En flink ook. Daar had ik niet helemaal op gerekend met m'n ene ruitenwissertje...














donderdag
's Morgens op tijd weer weg, want er staan mensen met smart op mij (of was het op mijn vracht??) te wachten in Coevorden. Hier aangekomen ben ik dan ook vlot leeg. Even telefoneren met het logistieke centrum in Emmeloord, en ik mag die kant al op komen! Niks mis mee, en zo ben je op donderdagavond al thuis!

1 opmerking:

W!lm@ zei

maar goed dat je geen bijrijder had, want dat was zielig geweest.