zaterdag 22 maart 2008

Nieuwe multi-temp oplegger!

vrijdag

Gisteravond al thuis, dus vandaag een dagje 'ophalen'. Maar eerst moest ik maar eens koers zetten ri. Heerenveen om een nieuwe koeler op te halen. Een 'multi-temp' oplegger, zoals ze dat zo mooi noemen. Wat zoveel betekend, dat je meerdere temperaturen in 1 oplegger kunt vervoeren. Wat in ons geval meestal zal neerkomen, op zowel versgoed/koelgoed als vriesgoed, in 1 oplegger. Een trailer met dubbele verdamper dus.

Maar hoe maagdelijk wit hij zo splinternieuw ook nog is van binnen, er zal toch echt mee gewerkt moeten gaan worden... Dus gelijk in Heerenveen de 1e palletten koelgoed voor italie maar vast opgehaald. Netjes aan de heftruck-chauffeur gevraagd of hij wel netjes z'n voeten wilde vegen, voor hij mijn trailer binnen kwam.. Maar na een niet begrijpende blik in zijn ogen, heb ik me er maar overheen gezet. Ja, er moet toch echt mee gewerkt gaan worden.

Na in Rutten ook nog even een aantal deel-partijen koelgoed bestemd voor italie opgehaald te hebben, heb ik hem netjes op de zaak afgeleverd. 's Middags het bekende 'vrijdag-middag ritueel' op Urk. Iedere urker vis-boer heeft weer erg zijn best gedaan om nette palletten klaar te maken voor de italiaanse klanten. Deze moeten alleen nog even overal afgehaald worden. Dus na Marie-Jose nog even woest voor haar neus voorbij gevlogen te zijn, ga ik mijn 'deur tot deur' verzamel-rondje over Urk doen. Nadat ik de 1e trailer vol heb, deze vast afgekoppeld bij ons 'overlaad-station' Snel weer terug naar Emmeloord, om een volgende trailer op Urk neer te zetten. En na wat gemopper op de plannen-makers dat het zo wel weer een erg kort weekend ging worden.. En dat er toch wel erg veel auto's nu al stil stonden, auto's die toen ik zondag vertrok ook nog stil stonden, en die bij mijn komende vertrek ook nog steeds netjes in de rij zullen staan.. Hebben ze in al hun wijsheid maar besloten dat ze een ander mijn trailer 's avonds wel zouden laten overladen, en dat ik dan eerst maar weekend moest gaan houden.

Geen opmerkingen: