maandag 5 april 2010

Week 11 – Lossen opzij van Venetië

maandag
Van het weekend hebben ze mijn trailer leeg getrokken, en ook gelijk weer volgezet. Ik moet dus vanmorgen eerst even 2 adresjes gaan lossen. Om 7.00 draai ik de dam af. Ik ga eerst naar Nijkerk, hier los ik 13 pallets met Italiaanse wijn. Met een uurtje ben ik dit kwijt. Daarna ga ik naar Harderwijk. Hier moeten de volgende 18 pallets eruit. Alleen als ik me hier aanmeld, hebben ze daar nog even geen ruimte voor.. Dat is lekker. Ik was zo mooi op tijd, maar dat wordt dus nu eerst wachten.. Uiteindelijk is het 11.00 voor ik hem leeg heb.

Dan het gas er weer op, de polder in, om hem weer vol te zetten. Als ik om 11.30 op het laadadres aankomt, staat collega Hanzz er ook. Hij heeft hem net vol, en ik kan dus gelijk zijn plekje aan de ramp overnemen. Binnen een half uurtje heb ik hem vol. Dan nog even de palletkisten leeg gooien, en dan gaat het net ff een klein beetje mis.. Het eigenlijke ‘zware’ werk is al gedaan, maar met het dichtdoen van mijn palletkist, maak ik net even een verkeerde beweging kennelijk.. Een beste pijnscheut schiet door mijn rug! En ik kan eigenlijk geen kant meer op.. Gelukkig ben ik net klaar, en kan ik eerst een eind rijden, en dus eerst maar even een paar uurtjes zitten.

Hanzz en ik moeten op hetzelfde adres in Italië lossen. We gaan dus mooi samen die kant op. Dat is ook wel ff prettige gedachte, ik ben iig niet helemaal alleen. In de eerste 4 uurtjes sturen, vind ik uiteindelijk een beetje ’n positie dat ik zo min mogelijk last heb. Eind vd middag doen we even een bakkie op Heiligenroth, en daarna rijden we onze uren vol, en zetten we hem om 20.15 op Geiselwind aan de kant. Het verdient nog geen schoonheidsprijs, maar hier lukt het ook weer redelijk om de cabine uit te klauteren.

Als we dan aan een hapje eten zitten komt amigo Henk ‘gohzoujenieteenswakkerwordenjezittochindeplanten’ vd firma uit Haulerwijk ook nog binnen gewandeld. We praten even gezellig bij. Eenmaal terug in de auto, begint het volgende avontuur.. Nou moet ik nog in mijn nest zien te klauteren. Maar het gaat toch zo gaandeweg steeds beter. Echt comfortabel liggen doe ik nog niet, maar een nachtje slaap zal vast wonderen doen!

dinsdag
En inderdaad de nacht doet me goed. Dit gaat in de loop vd week wel weer goed komen. Na binnen even met z’n 3-en een bak koffie te hebben genomen, gaan we om 7.30 weer aan het rubberen. De 1e paar uurtjes moet Henk dezelfde kant nog op, en denderen we mooi met zijn 3-en die kant op.

Tussen de middag maken Hanzz en ik dan onze pauze aan de Duits – Oostenrijkse grens Walserberg. Ik zet een kan koffie, we smeren even wat broodjes, en als de drie kwartier er op zitten, gaan we weer verder.


Eind van de middag nog even lekker onder de douche door bij de raststätte bij het drielandenpunt (Oostenrijk – Italië - Slovenië) Nog even wat tanken, en dan koetsen we het Italiaanse land weer binnen.

Het geplande einddoel voor vandaag bereiken we tegen 19.00. We gaan eens even lekker tafelen bij La Brava!! Hanzz was hier nog nooit geweest. Al wel een boel over gehoord, maar zelf was hij er nog nooit geweest. Dat wordt dus onderhand wel eens tijd! En het wordt een gezellige avond.

woensdag
Op het losadres waar we vandaag moeten lossen, beginnen ze ’s morgens al op tijd. Hanzz heeft vandaag iets minder drukte, maar ik heb voor mezelf vandaag eigenlijk wel een beetje een druk programma. Om 4.30 sta ik me dus naast de auto al even te wassen onder de jerrycan. Om 5.00 rijd ik alweer, en om 6.15 sta ik al tegen de ramp aan op het losadres!

Om 7.30 heb ik hem leeg. Hanzz staat er intussen ook net voor. We maken nog even een klein praatje, en dan ga ik ervandoor. Ik kan Venetië voorbij, en richting Verona om te beginnen met terugladen. Onderweg houd ik nog even een kwartiertje een sanitaire stop, en doe even een cappuccino aan de bar.

Om 10.30 sta ik op het 1e laadadres. Ik moet hier 3 pallets met wijn gaan laden. Het is een groot bedrijf hier, dus heel erg vlot gaat het nooit. Eerst aanmelden, dan wachten tot er een plekje aan de ramp is, laden, auto weer aan de kant, wachten op papieren enz. Vriendelijke mensen verder wel, maar het gaat gewoon niet zo heel snel. Maar goed, na het laden krijg ik een flesje wijn voor thuis, dus dat maakt weer een boel goed! ;-) En om 11.45 heb ik het er iig volgens plan, nog voor de middag in.

De rest van de trailer krijg ik vol met medicijnen, die moet ik vlakbij Trento gaan laden. Ik hobbel er maar gelijk naar toe, en als ik om 13.00 het bedrijfje heb gevonden, zijn ze nog aan het werk ook. Het is allemaal wat krapjes bij het magazijn waar ik moet laden, maar het vrachtje medicijnen zit er zo in! Daarna is het nog wel even wachten op de papieren. De mensen van kantoor, zijn wel weg voor de middagpauze. Maar goed, om 14.30 heb ik ook de papieren.

De 3 pallets wijn zijn bestemd voor IJsland, en daar moet ik dus nog wel even exportpapieren bij laten opmaken. Ik besluit om dat maar op het douaneterrein hier in Trento te gaan doen. Hier loop ik ook nog even een kleine vertraging op, omdat het computersysteem van de douane er nog even uit ligt, maar om 16.00 heb ik dan toch de exportpapieren rond, en kan ik richting Holland.

En ondanks de kleine vertraging bij de douane, ben ik mooi nog precies op tijd, om Oostenrijk door te komen voor 20.00. Dat lukt allemaal keurig, en om 19.30 parkeer ik hem op Reischenhart, en wandel mooi even naar het Griekse restaurantje!

donderdag
’s Morgens even fris wassen, de koffiepot aan, en om goed 7.00 draai ik van de parking af. Het loopt lekker door vandaag. Ik rijd de eerste ruk, maar in 1x naar de Spessart. Was het vanmorgen nog aardig fris, ik maak hier een uitgebreide pauze, lekker in het zonnetje.

Eind van de middag maak ik mijn 2e pauze op Bedburger Land, de laatste pomp in Duitland, voor Venlo. Hier ga ik even lekker onder de douche door, en dan het laatste stukje voor vandaag. Nederland binnen, en dan besluit ik om hem vanavond bij het vliegveld Gilze Rijen bij het restaurant aan de kant te zetten. Hier is het om 19.45 mooi geweest. Een hapje eten, en dan mooi op tijd het mandje in.

vrijdag
Om 6.45 ga ik weer verder. Het is nog lekker rustig, en zonder problemen bereik ik mooi op tijd mijn 1e losadres, in Moerdijk. Alleen kom ik er hier achter dat ze hier niet zo vroeg beginnen… En het is toch alweer 9.00 voor ik mijn 3 palletjes kwijt ben.

Eind van de ochtend los ik de rest van de vracht dan in Weesp, en dan heb ik hem om 11.30 weer leeg.

En dan wordt het weer ‘export afhalen’ voor de nieuwe week natuurlijk. Begin van de middag haal ik een paar pallets op in Twello, en dan kan ik al richting de polder.

En daar laad ik hem ’s middags in Luttelgeest helemaal af, met een vracht fruitboompjes, bestemd voor Italië. Kisten met appel-, en perenboompjes. Het is nog een aardig karwei, om alles er een beetje fatsoenlijk in te krijgen. Daarna vlakbij nog even een bak koffie, en dan gaat het richting Emmeloord. En daar zet ik het hele spul om 17.15 weer op de dam, en is het weekend!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Niels,
Leuk verhaal weer,gaat t al beter met je rug?Mag je binnenkort weer eens een langer ritje doen?Volgens mij is dat al tijdje geleden!
Hoop je snel weer te spotten in de kroeg!
xx uit Ens