zondag 21 maart 2010

Week 9 – Op dinsdag nog even vlot ritje Mantova/Verona

dinsdag
Aangezien ik zondag pas thuis was, heb ik gister even lekker een dagje vrij gehad. En daar is helemaal niets mis mee, om even een keer een doordeweekse dag thuis te zijn. In het weekend is natuurlijk altijd alles gesloten, dus als je eens even een keer wat wilt/moet regelen, en je altijd eigenlijk altijd afhankelijk bent van de weekenden, dan is zo’n doordeweeks dagje vrij, wel even lekker! En de dag zat dus goed vol, en vloog om.

Vanmorgen om een uur of 7.30 start ik de dikke Vabis maar weer, om toch ook deze week m’n tourtje Italië nog wel even te doen. Ik stuur mijn span naar het noordelijke gedeelte van de polder, waar ik hem om goed 8 uur tegen de ramp aan zet. Ik krijg hier een volle vracht grondstoffen voor een grote pizza fabriek in de omgeving van Mantova. Ik rijd mijn vrachtje er zelf even in, nog even wachten op de papieren, en om 9.00 ga ik dan richting het Italiaanse.

Ik kom mooi op tijd weg, en wil hem dus eigenlijk morgenmiddag gelijk nog maar even leeg schoppen in Italië. Vandaag maar gelijk even een mooi stukje doen dus. En met 1 keer 3 kwartier pauze in de omgeving van het Duitse Aschaffenburg, zet ik hem ’s avonds om 20.15 op Eching aan de kant. Waar ik mooi nog even een lekker hapje ga doen bij de Griek.

woensdag
Zelfs gelijk nog even netjes de 11 uurtjes erop, en dan ga ik om 7.15 weer rijden. München voorbij, Oostenrijk door, de Brenner over, en tussen de middag ga ik dan bij Trento even onder de douche door, en doe ik ’n bakkie.

Tegen 15.00 bereik ik dan de grote pizza fabriek. Hier moet je je altijd aanmelden, nemen ze een monster om te keuren, draaien ze alle benodigde papieren uit, en dan mag je 2 dorpen verderop naar een magazijn om te lossen. Het keuren en aanmelden neemt een half uurtje in beslag, en dan ga ik richting losadres.

Op het losadres moet ik even wachten, omdat ze net een auto aan het lossen zijn. Maar goed om 17.15 heb ik hem dan toch leeg. En ik krijg vanuit Emmeloord te horen dat ik morgen in de buurt van Verona ook alweer compleet kan laden. Mooi vlot ritje zo dus.

Ik schiet nog even door ’n Italiaans supermarktje heen, waar ik mijn voorraad weer even aanvul, en dan is ’t tijd om een restaurantje op te zoeken. Ik zit nog even te twijfelen waar ik heen ga, maar het wordt de Siciliaan in Verona. Om 18.45 zet ik hem hier op de parking neer. Er staan nog 3 Hollanders, en ook collega Eelke komt hier nog. Met z’n 5-en gaan we gezellig aan tafel.

donderdag
Om 7.00 ga ik richting mijn laadadres. Boven Verona schiet ik tussen de steile rotsen door, en dan bereik ik om 7.45 via 'het' krappe tunneltje de klant. Ik mag vlot voor de ramp. Alleen moet er eigenlijk nog 1 pallet binnenkomen.. Die komt vanuit een andere fabriek, en zal waarschijnlijk tegen de middag hier zijn.. Dat komt me eigenlijk slecht uit. Ik wil eigenlijk morgen beide klanten in Nederland nog even lossen, en dan moet ik mijn tijd hier eigenlijk niet verdoen met het wachten op dat ene palletje. Voor hetzelfde geld wordt dat pas na de middag, als het allemaal een beetje tegenzit.


En na wat telefonisch overleg ga ik gewoon laden wat er klaar is, en dan gaat dat ene palletje gewoon morgen mee, dan komt er hier weer een auto voor ons laden. En zo heb ik hem om 9.30 dan vol, en kan het weer richting Holland.

Omdat de draai bij dit bedrijf weg, richting het noorden eigenlijk niet te doen is, of in ieder geval niet bevorderlijk is voor je materiaal! Draai ik hier altijd eerst richting het zuiden, en dan draai ik bij een kroegje verderop. Hier doe ik dan gelijk even een bakkie, en dan kan de terugreis echt beginnen.


Op Vipiteno maak ik tussen de middag even pauze. Ik tank ’s middags nog een beetje in Oostenrijk, en met nog even een ‘douche-pauze’ eind van de middag op Hilpoltstein, en het nuttigen van een maaltijdsalade die ik nog in de koelkast heb, en ’s avonds om 22.00 nog even een hele dikke file, zet ik hem uiteindelijk om 23.15 op Medenbach aan de kant. Dankzij de dikke file ben ik nu net over mijn rijtijd heen, en is het op Medenbach hartstikke druk! Omdat doorrijden eigenlijk geen optie is (ik heb al te lang gereden nu..) komt er een beetje kunst en vliegwerk en wat fantasie bij te pas, maar dan vind ik nog net een plekje.

vrijdag
Om 8.15 na de verplichte rusturen ga ik weer verder. Mijn eerste losadres zit pal tegen de grens aan. Ik rijd hier in 1 keer heen, en los hier de 1e 10 ton, bij het splinternieuwe magazijn, die ze hier neer hebben gezet.

Daarna ga ik eerst maar eens linea recta richting de barrière. Ik moet nog even pauze maken, en ik kan hier natuurlijk ook eigenlijk niet zomaar aan voorbij rijden. Dan begin van de middag verder Nederland in. Ik los de resterende 9 ton in Veenendaal. En kan dan gelijk aan de andere kant van Veenendaal, ook weer wat export gaan afhalen voor Italië.

Eind van de middag in Biddinghuizen nog even wat ophalen, en dan ben ik om een uur of 18.30 in Emmeloord. Weekend.

Geen opmerkingen: