zondag 21 februari 2010

Week 6 – Brescia–Verona–Vicenza

maandag
Na een lekker lang weekend, ben ik vandaag om 7.00 weer op de zaak. Ik heb m’n ‘eigen’ (vaste) koeler er weer achter. En kan vandaag mooi op het gemakje beginnen. M’n trailer is al leeg, en ik kan dus gelijk beginnen te laden al. Om 7.30 ga ik richting het hoge noorden. Ik ga boven in Groningen beginnen te laden.

Om 9.30 kom ik hier aan, ik kan hem gelijk voor de ramp zetten, en mijn vrachtje wordt al aangereden. Ik schuif de 14 pallets die ik hier krijg er met de pompkar in, en dan ben ik om 10.15 al halfvol.

Dan weer terug naar de polder. Daar laad ik dan tussen de middag nog een halve vracht bij, en om 13.00 heb ik hem vol, en kan ik vertrekken.

Ik heb 2 adresjes bij Brescia, en dan Verona. Ik moet dus via Zwitserland. Ik vraag nog even of ze dat, gezien het avontuur afgelopen week met de Zwitserse douane, heel zeker weten… Maar ik moet toch echt via Zwitserland.

Ik rij het eerste rukkie naar Dierdorf toe. Hier maak ik van 17.30 tot 18.15 even m’n pauze. Daarna rijd ik nog mijn uren vol, en om 21.30 vind ik dan met pijn en moeite (en fantasie!) nog net een plekje bij het autohof op Achern. Nog gauw even ’n bak sla naar binnen, en dan zoek ik m’n mandje op.

dinsdag
’s Morgens om ’n uur of 7 ga ik weer sturen. Het eerste stuk is nog niet zo ver. Om 8.15 bereik ik Hartheim. Hier moet ik natuurlijk eerst even een documentje maken. Als ik de parking opdraai, zie ik nog een Van Wieren auto staan. Collega Sietse heeft de gordijnen nog dicht.

Ik lever mijn papieren in bij de spediteur, en dan ga ik eerst even lekker onder de douche door. Als ik onder de douche vandaan kom, is Sietse intussen ook ontwaakt. Ik haal mijn papieren op, we doen nog even een bakkie samen, en om 9.15 gaan we dan achter elkaar aan, richting de Zwitserse grens.

De grens loopt mooi door. En op Erstfeld moeten we wel even aan de kant, maar hier valt het op zich ook best mee. De Gotthard door, en dan moeten we op Biasca dan toch aan de kant. Maar goed, dan maken we hier gelijk even onze 3 kwartier, en dan is er ook weer niets aan de hand!

Ja, en dan komt het… Nou komen mijn vrienden van de Zwitserse douane op Chiasso toch wel steeds dichterbij… Maar het verloopt dit keer beter dan vorige week! Met een half uurtje heb ik hier alles afgewerkt, en om 15.15 rijd ik dan Italië al binnen! Ja, zo zie je altijd; heb je je tijd eigenlijk wel nodig, dan zit het altijd tegen, het je alle tijd, dan loopt het als ’n trein!

Nou ja, nou ben ik in ieder geval mooi voor de drukte Milaan voorbij. Achter Milaan maak ik bij de pomp nog even een uurtje pauze, en dan rubber ik mooi op het gemakje richting het restaurant op Seriate.

Dat is alweer mooi lang geleden dat ik hier geweest ben! Bij dit restaurant was het eerder altijd bom en bomvol met Hollanders. De hele parking, en zelfs de hele straat stond altijd al vroeg vol met auto’s. Als je hier wat later aankwam, dan was de kans maar klein, dat je nog kon parkeren. Vandaag ben ik mooi op tijd, dus ik denk hier maar fijn weer eens te gaan kijken. Maar de drukte hier is wel aardig over kom ik achter!! De parking komt redelijk vol, maar niet eens helemaal vol! Maar goed, dat maakt weinig uit. Er staan nog 3 Hollanders, waarvan ik er 2 wel ken, en we gaan gezellig met z’n 4-en zitten eten.

woensdag
Na een frisse wasbeurt, en een cappuccino aan de bar, ga ik om 7.30 weer aan de rol. Met een half uurtje sta ik hier ook al bij de 1e klant van vandaag. En de 1e 2 pallets zijn er zo uit.

Dan op ’n steenworp afstand de 2e. Hier moet er een wat grotere partij uit, maar ook dat gaat vlot. En om 9.00 heb ik beide klanten al gelost.

Heb ik alleen nog een halve vracht voor Verona. Dit is een bekende klant, en dat is ook nooit een probleem. Om 10.15 meld ik me hier op kantoor aan. De papieren worden even geregeld, en dan mag ik naar de andere kant van het gebouw, om te gaan lossen. Ik weet al, dat ik vanmiddag bij Vicenza een volle vracht kan gaan laden voor Holland. Omdat ik hier alle ruimte in de trailer nodig heb, sjouw ik na het lossen vast even alle lege europallets de trailer uit, en stapel ze allemaal in de kist onder de trailer. Ik veeg m’n trailer nog even helemaal netjes uit, en dan kan ik ri. laadadres.

Tegen 13.00 sta ik dan achter Vicenza bij de fabriek waar we al jaren laden. Om 13.30 is de pauze voorbij, en krijg ik mijn 1e pallets achterop. Ik trek de zware pallets met papier (verpakkingsmateriaal) zelf met ’n handpompkar naar voren. En dit 22 keer, en dan heb ik hem weer vol. En om 14.15 rijd ik weg. Mooi op tijd, want nu moet ik nog mooi precies voor 20.00 (als het rijverbod ingaat..) Oostenrijk door kunnen zijn.

Eind van de middag maak ik bij de pomp vlak voor Vipiteno nog even 3 kwartier pauze, en dan lukt het inderdaad precies voor 20.00 de kontrolle platz bij Wörgl voorbij te zijn. En om 20.30 zet ik hem op Reischenhart aan de kant, en ga ik bij de Griek even ’n lekker hapje eten.

donderdag
Netjes de 11 uurtjes rust erop, en dan ga ik om 7.30 weer verder. Het heeft pittig gesneeuwd vannacht. Maar toch, als ik de autobahn opdraai, lijkt het aardig mee te vallen. Alleen dit is van korte duur… Richting München wordt het steeds slechter!! De weg is behoorlijk smerig, en het is één chaos! Ruim voor München raak ik al in de file, en eigenlijk kom ik daar de hele ochtend niet meer uit… Ik heb 4.5 uur nodig om van Reischenhart op Greding te komen!! 2 keer langer dan normaal..

En als mijn 3 kwartier pauze erop zitten, dan is het nog niet echt verbeterd… Als ik de verkeersinfo zo op de radio hoor, dan staat het aan alle kanten van Duitsland hartstikke vast. De 3 is compleet afgesloten vanwege een ernstig ongeval, de 61 is afgesloten vanwege een ongeval enz. enz. Uiteindelijk ga ik een stukje de 6 over, dan een stukje 7, en dan de 3. En als ik dan Würzburg voorbij ben, dan gaat het eindelijk weer een beetje lopen.

Eind van de middag ga ik nog even lekker onder de douche door bij de pomp op Medenbach. En omdat ik toch eigenlijk vandaag in de planning had om naar de barrière te gaan, wil ik daar ondanks alle sneeuwbende vandaag, toch nog steeds zien terecht te komen!

Collega Johan, staat ook op de barrière. Het is al erg druk als ik er om 21.30 aankom. Alles staat al helemaal bom en bomvol. Toch zie ik op het pleintje pal voor het café, tussen alle auto’s, nog precies 1 gaatje! En volgens mij kan ik daar nog precies staan!! Het is wel een klein tikkeltje asociaal… Want ik sta echt met recht PAL voor de kroeg… Als je de deur uitkomt, dan loop je echt recht tegen mijn auto aan. Maar goed, het is het enige plekje nog, en iedereen kan zo bij me langs, dus ik vind het hartstikke mooi!

Binnen zit collega Johan, en ook bekende Jelke zit aan tafel. Ik doe nog even een hapje, en we zitten even gezellig te ‘zeuren’.


vrijdag
En inderdaad heeft iedereen er langs gekund, heb ik niemand in de weg gestaan. ’s Morgens ga ik binnen even wassen, en een bakkie doen. Als ik dan om ’n uur of 8 weer verder ga, en alle auto’s om me heen weg zijn, dan lijkt het nog veel asocialerer!

Maar goed. Om 10.00 sta ik in Scharsterbrug, in Friesland. Hier gaat het eerste deel van de vracht eruit. Om 11.00 ga ik dan richting de polder. Onder de middag gooi ik de rest er op de zaak uit.

’s Middags ga ik dan nog even 2 adressen Zeewolden laden, en dan heb ik hem weer vol voor de volgende week. Om 18.00 ben ik weer op de zaak, en dan is het weekend.

Geen opmerkingen: