zondag 7 februari 2010

Week 4 – Lossen Mantova, en 2 adres Modena terug

maandag
Deze week even een heel kort verslagje. Het was ten eerste een kort ritje. Maar ik had ook een klein probleempje met de batterijen van m’n fotocamera…  En dit keer geen reserve batterijen bij me… Dus ook maar ’n paar foto’s kunnen maken deze week.

Ik heb deze maandag eerst even m’n trailer van afgelopen week naar de garage in Heerenveen gebracht. Hier moeten ze eerst het ‘freon probleem’ maar even oplossen.

Daarna terug naar Emmeloord, een andere koeler aankoppelen, en dan ga ik naar Rutten. Om 10.15 sta ik hier aan de balie. Ik moet even wachten tot er een deur vrij is, maar dan mag ik er voor. Mijn vrachtje wordt vlot aangereden, en achter elkaar wandel ik mijn pallets de trailer in. En om 11.30, nog mooi voor de middag heb ik hem vol, en kan ik op het gemakje die kant op!

Het is een vrachtje om woensdagmorgen te lossen, en omdat ik nu toch zo mooi op tijd weg kom, heb ik mooi alle tijd. Onderweg rijd ik collega Johan nog in de wielen, en we rijden mooi samen een paar uurtjes op. Maken onderweg in Duitsland samen even pauze. En om 20.30 vind ik het op het Duitse Schlüsselfeld wel mooi geweest. Johan zit in een iets ander schema, dus die rijdt nog even een uurtje door.

dinsdag
Na gelijk deze 1e nacht al even keurig 11 uurtjes erop gezet te hebben, ga ik om een uur of 7.30 weer verder. Het heeft pittig gesneeuwd vannacht weer. En ook vanmorgen kom ik nog een boel slecht weer tegen. Toch loopt het op zich gelukkig nog niet zo verkeerd. Wel komt die auto er weer uit te zien!!


Tussen de middag maak ik even pauze aan Kiefersfelden, de Duits – Oostenrijkse grens. Dan Oostenrijk door, en dan knapt het weer gelukkig ook aardig op. In Noord Italië ga ik bij Trento nog even lekker onder de douche door, en zo bereik ik om 19.00 Nogarole Rocca. Collega Sietse belde mij ook al even, die zit een dik half uur achter mij. Ook hij komt naar Nogarole Rocca toe. Als hij naast me parkeert, bellen we even met de eigenaar van de kroeg in het dorp, en dan komt deze ons met de auto ophalen. En we gaan een heerlijk hapje eten.

woensdag
’s Morgens weer een beetje op tijd naar m’n losadres toe. Dit is een grote pizzafabriek. Hier moet je je altijd eerst in het ene dorp melden. Hier nemen ze even een paar monsters om te keuren, draaien ze een loslijst en etiketten uit, en dan mag je naar een dorpje een eindje verderop, en daar moet je dan in ’n magazijn lossen. Allemaal wel te doen natuurlijk, maar al met al gaat er toch altijd wel even wat tijd inzitten voor je leeg bent.

Maar als het dan toch allemaal weer gelukt is. Dan krijg ik te horen dat ik richting de tegelhoek mag. En dat is toch alweer een mooie tijd geleden dat ik daar geweest ben! Ik heb op zich nog wel eens een paar keer tegeltjes geladen, maar dat ik in de tegelhoek hier rond Sassuolo ben geweest, dat is alweer ’n mooie poos terug.

En vandaag heb ik nog een makkie ook. Twee dikke partijen staan er op mijn lijstje. Ipv tig adressen af, hoef ik dus maar 2 fabrieken. Deze gooi ik er allebei na de middag in, en om 15.45 heb ik hem dan alweer vol. Qua gewicht dan tenminste. En kan het roer ri. Olanda.

Eind van de middag doe ik bij Ala Avio bij de pomp even een bakkie, en hier tref ik collega Eelke. En we gaan dus mooi gezellig samen terug. De ‘Tiroler toko’ op Klausen is tijdelijk dicht wegens verbouwing… Dus het plan is om maar weer eens een keer op Vipiteno te staan. Hier reden we eerder teruggaand, eigenlijk altijd op. Niet een gezellig klein kroegje, maar het eten is er wel perfect! Maar de laatste paar jaar, kies ik eigenlijk altijd voor Klausen, omdat dat ook ’n perfecte tent is. Maar nu maar weer eens ‘ouderwets’ naar Vipiteno dus.

En als we daar de parking opdraaien, zie ik al allemaal bekende auto’s staan… Dit gaat nooit goed komen! Haha. Buiten treffen we de 1e bekende al. Een borreltje aan de bar, en als we dan het restaurant inlopen, schuiven we aan tafel bij amigo’s Herman Almelo, en Onno van de groene firma uit Huissen. We zitten nog maar net als Rikus en Johan van de (verse) visboeren uit IJmuiden/Barneveld ook nog binnen komen wandelen… We zoeken dus gauw maar even een grote lange tafel uit, en we zitten uiteindelijk met ’n man of 8 aan tafel. Allemaal bekenden, en waar ik al bang voor was… Het wordt ERRUG gezellig!!


donderdag
Om 7.00 trappen Eelke en ik hem weer an. De bult (Brenner..) op! Ik moet via de Bregenz route terug. Aangezien de (achtelijke..) Tirolers hier op een ochtend wakker werden, en ineens bedachten dat er bepaalde goederen niet meer door hun gebied vervoerd mogen worden… (één Europa??? Vrij verkeer van goederen???) En tegeltjes ook 1 van die ‘verboden goederen’ is geworden, moet ik dus een eind omrijden.

En dit gebied is aardig berucht omdat het hier in de winter best kan spoken met het weer. En ook vandaag valt de sneeuw met bakken uit de lucht. De weg is smerig, maar we redden ons nog aardig. Ook de Arlberg omhoog gaat goed. Dan de tunnel door, en als we daar dan na 14 KM aan de andere kant weer uitkomen, dan stuiven we 1 grote witte deken op/in!! Het ligt hier echt 20 cm dik, over de hele rijbaan! Er zijn zelfs niet 2 sporen te ontdekken. Aan de andere kant, komt ook al totaal geen verkeer meer door. Halverwege de helling staan er auto’s stil, met doorslaande wielen, vrachtauto’s dwars over de weg, auto’s kettingen te leggen, en de politie die het verkeer tegenhoudt, en de weg afsluit. Één drama dus. Gelukkig gaan wij naar beneden.. Wel te doen dus, maar wel voorzichtig! Want het is knap link hier. Achtelijke Oostenrijkers. En het blijft bar en bar slecht, het hele land nog.


Tussen de middag op Aichstetten gaan we effe onder de douche door, en doen we een hapje. Dan moet Eelke hier in de wereld nog wat gaan bijladen, en gaan we dus uit elkaar. Ik rijd mijn uren nog vol, tot in ‘het enge bos’. Bij het kioskje hier bij Dierdorf zet ik hem ’s avonds aan de kant.

vrijdag
En daar loopt het wekkertje tegen 4-en alweer af… Om 4.30 ben ik alweer dapper aan het koetsen!! Er staat een druk dagje op het programma, dus pluk de dag… Ik los ’s morgens op tijd in Bleiswijk. Dan ga ik 2 adressen rond Leiden afhalen, haal ik de export af in Velsen, en dan kan ik richting Urk. Hier alles weer groeperen, laden, en om 18.00 draai ik dan de dam weer op, op de zaak. Hij staat weer startklaar. Tijd voor weekend!

Geen opmerkingen: