vrijdag 1 januari 2010

Week 48 – Even een vlot ritje naar Modena.

maandag
Afgelopen week, een dikke rit. Gistermorgen thuis gekomen, de 24 uur weekendrust erop, en dan vandaag gelijk maar weer terug naar Italië. Maar er staat een mooi vlot ritje op het programma.

Mijn auto moet even voor wat kleine dingetjes de werkplaats in. Als dit allemaal weer voor elkaar is, ga ik om 9.45 van de dam af. Even een vrachtje lossen in Almere, dan tussen de middag even wat lege pallets ophalen op de zaak, en dan zet ik hem om 13.00 bij een koelhuis in de polder tegen de ramp. Even 27 pallets koelgoed erin, en dan kan ik om 14.00 ri. Italië.

Aangezien ik gister pas thuis ben gekomen, heb ik geen boodschapjes kunnen doen. Ik schiet dus in Bant (hier kan ik mooi met het hele spul ff op het dorpsplein staan..) mooi even bij de ‘buurtsuper’ langs. Even wat proviand inslaan, de koelkast weer vol. En dan kan ik er weer een weekje tegen.

Om 19.00 even een hapje eten op Ransbach. Dan rijd ik nog even een eind de avond in, en om 22.15 vind ik het op Wertheim mooi geweest voor vandaag. Collega Jaap, die boven in Groningen een vrachtje geladen heeft voor hetzelfde losadres in Italië als ik, staat hier ook net op de parking. We drinken samen nog even wat, en dan zoek ik m’n mandje op.

dinsdag
Vanmorgen om 7.15 gaan Jaap en ik weer verder. Een rijdagje vandaag. Het plan is om vanavond bij het restaurant ‘De Siciliaan’ in Verona aan tafel te zitten.

Als we eind van de ochtend München voorbij zijn, maken we even pauze op Holzkirchen. In Oostenrijk tanken we op Kufstein nog even, en dan rijden we begin van de middag via de Brenner, Italië in.

Eind van de middag nog even onder de douche door bij de pomp bij Trento, en om 19.15 draaien we dan de parking op bij de Siciliaan. Mooi gelopen vandaag.

woensdag
Om 6.30 vertrekken we weer vanuit Verona. Om 8.00 staan we dan bij de klant in Modena. Allebei tegen de ramp aan, en om 9.15 zijn beide trailers dan weer leeg.

Voor mij ligt er een vrachtje tussen Cremona en Brescia. Ik kan daar een volle vracht snoepgoed (spekjes) terugladen voor Holland. Om 11.30 heb ik het fabriekje gevonden. Mijn vrachtje is nog niet helemaal klaar. Ze zijn nog bezig de laatste pallets klaar te maken. Omdat het ook tegen de middagpauze loopt, willen ze eigenlijk vanmiddag pas gaan laden. Na voorzichtig een beetje aandringen krijg ik ze gelukkig zo ver, dat we iig nu vast laden, wat er klaar is. En na de pauze hoeven dan alleen de laatste pallets er nog bij, en dan ben ik klaar.

Dat blijkt nog er mee te vallen ook. Om 13.30 beginnen ze weer, en de pallets zijn nu klaar. Even gauw erin scheppen dus, de papieren doen, en om 14.00 heb ik hem dan alweer vol, en kan ik richting Olanda.

En nu kan ik iig, met 1 keer 3 kwartier pauze, nog precies voor 20.00 (als het nachtrijverbod in Tirol begint) Oostenrijk door zijn. En zet ik hem ’s avonds om 20.15 op het Duitse Reischenhart aan de kant. Dat wordt weer een avondje lekker Grieks!

donderdag
Vandaag koets ik mooi op het gemakje weer richting het Nederlandse. Weer een rijdagje.

Mijn eerste pauze maak ik tussen de middag op Wertheim, waar ik even lekker onder de douche doorga. Eind van de middag maak ik de 2e verplichte stop dan bij de pomp Ohligser Heide.

Begin van de avond rubber ik Holland dan alweer binnen. Eindstation voor vanavond; het chauffeursrestaurant in Grave. Om 20.00 zet ik hem hier op de parking achter het restaurant. Vanavond eens een echte Hollandse maaltijd dus! En na het eten tref ik binnen nog een bekende ook. Waar ik na een paar jaar, weer even kort een beetje mee kan bijpraten.

vrijdag
Vandaag zoals verwacht; even lossen, en dan weer export afhalen. Het rondje van vandaag is; Oss, Uden, 2 adresjes bij Leiden, dan Zeewolde, en om 17.00 ben ik dan op Urk.

We zijn vanavond met een auto of 5. Allemaal weer lossen, spullen verdelen, en dan gaan alle trailers weer vol. Om 18.45 hebben we alles er weer netjes op losvolgorde instaan. Voor mij staan er voor volgende week 8 adresjes op het programma; Ik ga beginnen in Bari. En dan via Brindisi – Napels – Cosenza naar Sicilië. Weer een mooi vooruitzicht dus! Maar nu eerst gauw even tanken, auto in de hoek, en dan is het om 19.30 weekend.

Geen opmerkingen: