dinsdag 4 augustus 2009

Week 27 – Ritje Modena, hele week tussen de Van Wierens

maandag
Vandaag gaat mijn auto even een dagje de garage in. Ik heb sluiting in mijn verlichting, en vorige week vlogen de zekeringen me om de oren, dus dat moet eerst maar eens even opgelost worden. Ik krijg vandaag dus een dag een andere trekker mee (een Volvo nog wel…), en het plan is, dat ik gewoon mijn eigen trailer ga lossen, en volzetten, en dat ik dan vanmiddag weer langs Emmeloord kom, en de Volvo weer omwissel voor mijn eigen auto, en dan gewoon met mijn eigen auto vertrek naar Italië. Nou, daar kan ik wel mee leven.

En zo rol ik om 6.00 in een Volvo de dam af in Emmeloord. In een Volvo (met automaat!) cruise ik dan helemaal zonder de schakelen op het gemakje richting het Drentse land. Het meeste wat ik vorige week opgehaald heb uit Italië is er allemaal op de zaak uitgegaan, en ik heb nu alleen het aggregaat er nog in staan, en die willen ze vandaag op tijd hebben in 2e Exloërmond, achterin Drenthe. Hier sta ik dus keurig om 8.00. Op de zaak hebben we hem al even helemaal naar achteren gehaald, zodat we hier verder geen toeren meer uit hoeven halen, en ik hem met 10 minuutjes al kwijt ben.

En dan gaat het weer mooi op het gemakje (nog steeds zonder te schakelen! Het is wel even wennen, maar dit gaat toch wel mooi hoor…) binnendoor door Drenthe richting het Groninger land. Om 9.45 sta ik dan bij de Zuivelfabriek in Bedum. Hier wordt op dit moment een vrachtje geproduceerd ‘voor mij’, voor Italië. Ze zijn nog aan het draaien, maar ik mag hem er wel vast voor zetten. Dan kan ik de pallets die al klaar zijn, vast in rijden. En zo heb ik hem om 11.45 toch al vol, en rijd ik voor de middag weer uit Bedum weg. En dat valt mij niets tegen!

Intussen hebben ze mijn eigen auto in Emmeloord ook weer klaar, dus gaan we richting polder. Aangezien mijn eigen personenauto deze week ook naar de garage is (voor de APK) ben ik vanmorgen mooi op het fietsje naar de zaak gegaan, alleen was het wat lastig om al mijn tassen op de fiets mee te nemen… Dus ik rijd eerst met de vrachtwagen nog even langs huis, zodat ik m’n tassen nog even kan ophalen. Dan begin van de middag op de zaak, trekkers wisselen, en dan staat er weer gewoon een dikke Vabis voor mijn trailer! En moet ik weer gewoon normaal schakelen..

Collega amigo Bert is ook net op de zaak, en die heeft hem ook net vol en startklaar voor Italië. We hobbelen om 14.30 dus mooi achter elkaar aan, de polder uit. Het ‘diner’ staat gepland op het Duitse Ransbach. En als Bert en ik hier om 18.45 de parking op draaien, staan er al keurig 3 Van Wierens op een rijtje. We zetten hem ernaast, en schuiven buiten op het terras van het restaurant aan tafel bij collega’s Hanzz, Marcel, en Eelke. We zitten nog maar net, als er nog een gevleugelde strijder de parking op komt. Collega Louis schuift ook nog aan. En zo zitten we hier op maandagavond even met 6 Van Wierens aan tafel. (Hanzz, Eelke, Marcel, Louis, Bert en ik zei de gek) Dit is wel even erg gezellig.

Maar na een uurtje gezellig zitten, moeten we toch maar weer verder. En zo draaien we met 6 vleugels achter elkaar aan, de Duitse autobahn weer op. Omdat de routes helaas niet allemaal gelijk zijn (Eelke en Marcel moeten via Zwitserland), nemen we daar vlak voor Frankfurt afscheid van. En omdat de uren, en de haast bij ons ook nog wat verschillen, nemen we later ook afscheid van Louis, en gaan Bert, Hanzz en ik naar het autohof Wertheim, waar we om 22.00 het spul aan de kant zetten. Het is wel weer mooi, vanaf vanmorgen vroeg. Nog een biertje aan de bar bij Tanja, en dan zoeken we uiteindelijk de mandjes maar op.

dinsdag
Na ’s morgens eerst maar eens een bak koffie naar binnen gegoten te hebben, gaan we om goed 7.00 weer verder. Mooi achter elkaar aan komen we steeds weer verder richting het zuiden. Op de ring München gaan we tussen de middag bij Vaterstetten maar even aan de kant voor de verplichte pauze. Een bak koffie, een broodje, even de benen strekken, en dan zijn we ook zo weer een uurtje verder.

Net na München nemen we dan ook afscheid van Hanzz, die via de Tauern naar Italië gaat. En toen waren er van de 6 gevleugelde strijders nog maar 2 over. En samen met Bert zal ik eens even zien Tirol door te komen. We tanken nog even op Kufstein, en dan gaan we Oostenrijk door, de Brenner over. Om 16.00 gaan we er dan eerst maar eens eventjes af bij Klausen. Hier gaan we even lekker onder de douche door bij onze vriendjes en vriendinnetjes hier bij de Tiroler toko. Drinken nog even heerlijk een cappuccino op het terras, en als de 3 kwartier pauze dan weer om zijn, gaan we weer gas geven. Het is helaas nog een beetje te vroeg om hier te blijven staan.

Het geplande einddoel voor vandaag is Nogarole Rocca! Omdat het parkeren daar allemaal niet meer zo ideaal is, zijn Bert en ik daar allebei al een tijdje niet geweest. En vanavond hebben we wel weer eens zin om daar te gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan dus. En als we ’s avonds om 19.30 de parking op het industrieterrein opdraaien, staat er ook al een Van Wieren. Collega Bennie staat er ook al. We staan even een tijdje buiten te kletsen, en dan komt er nog een Van Wieren aangereden, collega Sjors. En zo staan we ’s avonds alweer met 4 vleugels op een rij. We staan nog wat de kletsen bij de auto, en dan bel ik even met de eigenaar van het restaurant in het dorp. Als ik zeg dat we met 4 auto’s van Van Wieren op de parking staat, wordt hij al helemaal enthousiast, en hij komt er gelijk aan met de auto, om ons op te halen.

Als we in het dorpje het restaurant binnenkomen worden we ook weer zeer enthousiast verwelkomt door onze grote vriendin achter de bar. En zo wordt het een beregezellige avond. En als de kroeg dicht gaat worden we weer keurig door de eigenaar naar de auto’s gebracht. Aangezien het eigenlijk allemaal nog veel te warm is om in de auto te gaan liggen, gaan we nog even lekker buiten zitten. Nog even navergaderen.

woensdag
Sjors en Bennie gaan niet zo vroeg vandaag, maar Bert en ik zitten toch om goed 6.00 alweer aan een bak koffie. Om 6.30 gaan we rijden. Ik heb een volle vracht voor Modena. Om 8.00 sta ik hier bij de klant voor de deur. Ik mag gelijk voor de ramp, en de pallets gaan er mooi vlot achter elkaar uit. En om 9.00 heb ik hem weer leeg.

Ik heb mijn 1e 2 teruglaad adressen ook al doorgekregen. Deze liggen allebei in de driehoek Modena – Reggio Emilia – Mantova. Bij het 1e adres moet ik even zoeken. Dit fabriekje blijkt in een woonwijk te staan. En ik moet even een aantal ‘verboden voor vrachtverkeer’ borden negeren om er te komen, maar dan kom ik er toch terecht. Ik krijg er hier 3 laadmeter met ovens in. Als deze er om 11.00 inzitten, gaat het vol gas naar het 2e laadadres. Met een beetje geluk krijg ik deze er ook nog voor de middag in. Het is gelukkig vlakbij, met een half uurtje sta ik hier op kantoor. Hier krijg ik 4 pallets met schoonmaakapparaten mee. Met 3 kwartier is het hier ook allemaal weer gelukt, en nu hoef ik de 2 uur durende middagpauze in ieder geval niet af te wachten.

Eenmaal weer op de autobahn ga ik eerst eens even 3 kwartier pauze maken. Even een bakje koffie, een broodje smeren, papieren bijwerken. En dan heb ik vanmiddag nog 1 laadadres op het programma staan. Ik moet nog 12 ton lasdraad gaan laden tussen Vicenza en Treviso.

Om 14.45 zet ik hem bij de lasdraadboer voor de ramp. Ik pak hier gelijk zelf even de pompkar, want ik moet vrijdag gelijk een heel rondje Nederland uitlossen, dus ik wil het er gelijk in de goede volgorde in hebben, zodat ik met lossen niet meer hoef te klooien. Het heeft nog even een beetje voeten in aarde… De partij die ik hier moet laden is voor 1 geadresseerde in Nederland, maar moet op 3 verschillende plekken gelost worden. Alleen moet ik natuurlijk wel even weten welke pallets naar welke bestemming moeten… En voor het Italiaanse bedrijf hier is het gewoon 1 partij… Maar goed uiteindelijk na wat heen en weer bellen moet het goed komen, en heb ik hem weer vol, en kan ik weer gas gaan geven richting Holland.

Italië uit komen doe ik toch niet meer. Het plan voor vanavond is dus snel gemaakt; De Tiroler toko op Klausen!! Ik heb nog even contact met amigo Robbie die ook alweer op de terugweg is. Rob rijdt samen met collega Bouwhuus, en voor hun komt Klausen ook mooi uit, dus we spreken daar af. Bouwhuus en Robbie staan er al, als ik om 19.30 de betaling door kom. Auto aan de kant, en dan wandelen we op het gemakje richting het restaurant. We gaan lekker buiten zitten eten, waar er nog een paar Hollanders komen aanschuiven. En even later komt amigo Bert ook nog aangelopen. En zo zitten we alweer met 4 Van Wierentjes… En wordt het weer erg gezellig!!

donderdag
Om 7.00 doen we met zijn allen binnen even een cappuccino, en dan gaan we om 7.30 rijden. 4 vleugels achter elkaar aan richting de Brenner. Het blijft een mooi gezicht!

Dan Oostenrijk door, en dan gaan we om 10.15 maar even een ontbijtje halen op Reischenhart. Tenminste… Dat was het plan. We wisten al dat het autohof hier is vergenomen, en dat het geen Lomo meer is. Maar nu is dus het restaurant al helemaal dicht. Dus we zetten zelf maar even een bakkie. En ik heb nog een meloen, die we ook gelijk maar even aansnijden, en dan gaan we maar weer verder.

Halverwege de middag maken we dan nog even een keer pauze op het Duitse Steigerwald. En dan zitten ’s avonds om 19.15 op Ransbach de uren er weer op… En gaat hij dus aan de kant. We gaan met zijn 4-en nog even gezellig tafelen, en aangezien het morgen weer vroeg dag is, zoeken we mooi op tijd de auto’s weer op.

vrijdag
Om 4.30 loopt het wekkertje alweer af. Even wassen, een bak koffie, en gas erop. Ik begin vandaag te lossen in Giessen. Hier blijf ik na het lossen gelijk nog even voor het dock staan, om mijn 3 kwartier vol te maken. Ik heb het aardig druk vandaag, dus om later nog een keer pauze te moeten maken, komt eigenlijk helemaal niet uit. Dan gaat het vol gas richting Noord Holland, en lukt het om nog net even voor de middag te lossen in Heerhugowaard.

En dan ga ik de dijk over, weer richting polder. Halverwege de dijk, doe ik bij ‘checkpoint charlie’ nog even snel een bakkie. Om 14.30 ben ik dan in Genemuiden. Ook dit is er zo uit. Dan is het via Vollenhove de polder weer in. Los ik nog snel een dikke partij op het industrieterrein in Emmeloord, en ben dan om 16.00 op de zaak. Ik heb nu alleen de 3 laadmeter met ovens er nog in staan. Deze kunnen er gauw uit in de loods. Het is namelijk hartstikke druk met export afhalen voor volgende week.

Ik moet dus ook als een speer naar Urk, om hier nog wat export af te gaan halen, en ik moet dan eind van de dag nog gelijk weer vol ook, voor Italië. Het is dus nog even rennen en vliegen eind van de dag. Als alle export is afgehaald, staan we met 6 auto’s op de coldstore om alles te herverdelen, en zo heb ik hem na een druk dagje om 19.00 toch alweer helemaal startklaar staan voor de nieuwe week!

Geen opmerkingen: