Vandaag gaat mijn auto even een dagje de garage in. Ik heb sluiting in mijn verlichting, en vorige week vlogen de zekeringen me om de oren, dus dat moet eerst maar eens even opgelost worden. Ik krijg vandaag dus een dag een andere trekker mee (een Volvo nog wel…), en het plan is, dat ik gewoon mijn eigen trailer ga lossen, en volzetten, en dat ik dan vanmiddag weer langs
En zo rol ik om 6.00 in een Volvo de dam af in Emmeloord. In een Volvo (met automaat!) cruise ik dan helemaal zonder de schakelen op het gemakje richting het Drentse land. Het meeste wat ik vorige week opgehaald heb uit Italië is er allemaal op de zaak uitgegaan, en ik heb nu alleen het aggregaat er nog in staan, en die willen ze vandaag op tijd hebben in 2e Exloërmond, achterin Drenthe. Hier sta ik dus keurig om 8.00. Op de zaak hebben we hem al even helemaal naar achteren gehaald, zodat we hier verder geen toeren meer uit hoeven halen, en ik hem met 10 minuutjes al kwijt ben.
En dan gaat het weer mooi op het gemakje (nog steeds zonder te schakelen! Het is wel even wennen, maar dit gaat toch wel mooi hoor…) binnendoor door
Intussen hebben ze mijn eigen auto in Emmeloord ook weer klaar, dus gaan we richting polder. Aangezien mijn eigen personenauto deze week ook naar de garage is (voor de APK) ben ik vanmorgen mooi op het fietsje naar de zaak gegaan, alleen was het wat lastig om al mijn tassen op de fiets mee te nemen… Dus ik rijd eerst met de vrachtwagen nog even langs huis, zodat ik m’n tassen nog even kan ophalen. Dan begin van de middag op de zaak, trekkers wisselen, en dan staat er weer gewoon een dikke Vabis voor mijn trailer! En moet ik weer gewoon normaal schakelen..
Collega amigo Bert is ook net op de zaak, en die heeft hem ook net vol en startklaar voor Italië. We hobbelen om 14.30 dus mooi achter elkaar aan, de polder uit. Het ‘diner’ staat gepland op het Duitse Ransbach. En als Bert en ik hier om 18.45 de parking op draaien, staan er al keurig 3
Maar na een uurtje gezellig zitten, moeten we toch maar weer verder. En zo draaien we met 6 vleugels achter elkaar aan, de Duitse autobahn weer op. Omdat de routes helaas niet allemaal gelijk zijn (Eelke en Marcel moeten via Zwitserland), nemen we daar vlak voor Frankfurt afscheid van. En omdat de uren, en de haast bij ons ook nog wat verschillen, nemen we later ook afscheid van Louis, en gaan Bert, Hanzz en ik naar het autohof Wertheim, waar we om 22.00 het spul aan de kant zetten. Het is wel weer mooi, vanaf vanmorgen vroeg. Nog een biertje aan de bar bij Tanja, en dan zoeken we uiteindelijk de mandjes maar op.
Na ’s morgens eerst maar eens een bak koffie naar binnen gegoten te hebben, gaan we om goed 7.00 weer verder. Mooi achter elkaar aan komen we steeds weer verder richting het zuiden. Op de ring
Net na München nemen we dan ook afscheid van Hanzz, die via de Tauern naar Italië gaat. En toen waren er van de 6 gevleugelde strijders nog maar 2 over. En samen met Bert zal ik eens even zien Tirol door te komen. We tanken nog even op Kufstein, en dan gaan we Oostenrijk do
Het geplande einddoel voor vandaag is Nogarole Rocca! Omdat het parkeren daar allemaal niet meer zo ideaal is, zijn Bert en ik daar allebei al een tijdje niet geweest. En vanavond hebben we wel weer eens zin om daar te gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan dus. En als we ’s avonds om 19.30 de parking op het industrieterrein opdraaien, staat er ook al een Van Wieren. Collega Bennie staat er ook al. We staan even een tijdje buiten te kletsen, en dan komt er nog een Van Wieren aangereden, collega S
Als we in het dorpje het restaurant binnenkomen worden we ook weer zeer enthousiast verwelkomt door onze grote vriendin achter de bar. En zo wordt het een beregezellige avond. En als de kroeg dicht gaat worden we weer keurig door de eigenaar naar de auto’s gebracht. Aangezien het eigenlijk allemaal nog veel te warm is om in de auto te gaan liggen, gaan we nog even lekker buiten zitten. Nog even navergaderen.
woensdag
Sjors en Bennie gaan niet zo vroeg vandaag, maar Bert en ik zitten toch om goed 6.00 alweer aan een bak koffie. Om 6.30 gaan we rijden. Ik heb een volle vracht voor Modena. Om 8.00 sta ik hier bij de klant voor de deur. Ik mag gelijk voor de ramp, en de pallets gaan er mooi vlot achter elkaar uit. En om 9.00 heb ik hem weer leeg.
Eenmaal weer op de autobahn ga ik eerst eens even 3 kwartier pauze maken. Even een bakje koffie, een broodje smeren, papieren bijwerken. En dan heb ik vanmiddag nog 1 laadadres op het programma staan. Ik moet nog 12 ton lasdraad gaan laden tussen Vicenza en Treviso.
donderdag
Om 7.00 doen we met zijn allen binnen even een cappuccino, en dan gaan we om 7.30 rijden. 4 vleugels achter elkaar aan richting de Brenner. Het blijft een mooi gezicht!
Dan Oostenrijk door, en dan gaan we om 10.15 maar even een ontbijtje halen op Reischenhart. Tenminste… Dat was het plan. We wisten al dat het autohof hier is vergenomen, en dat het geen Lomo meer is. Maar nu is dus het restaurant al helemaal dicht. Dus we zetten zelf maar even een bakkie. En ik heb nog een meloen, die we ook gelijk maar even aansnijden, en dan gaan we maar weer verder.
Om 4.30 loopt het wekkertje alweer af. Even wassen, een bak koffie, en gas erop. Ik begin vandaag te lossen in Giessen. Hier blijf ik na het lossen gelijk nog even voor het dock staan, om mijn 3 kwartier vol te maken. Ik heb het a
En dan ga ik de dijk over, weer richting polder. Halverwege de dijk, doe ik bij ‘checkpoint charlie’
Ik moet dus ook als een speer naar Urk, om hier nog wat export af te gaan halen, en ik moet dan eind van de dag nog gelijk weer vol ook, voor Italië. Het is dus nog even rennen en vliegen eind van de dag. Als alle export is afgehaald, staan we met 6 auto’s op de coldstore om alles te herverdelen, en zo heb ik hem na een druk dagje om 19.00 toch alweer helemaal startklaar staan voor de nieuwe week!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten