maandag (2e paasdag)
In tegenstelling tot de afgelopen paar jaar, dit jaar het paasweekend eens lekker thuis geweest. Toch trap ik hem vanavond al wel weer aan. Ik heb nog weinig zin, maar ik moet morgen eerst een rondje in de ‘randstad’ uitlossen. En als ik daar vanavond vast heen rijd, dan hoeft ten eerste morgen de wekker niet achterlijk vroeg af te lopen, en ten tweede scheelt me dat aardig wat rij uren, en zodoende kan ik morgenavond nog een beetje ergens komen ook.
dinsdag
En zo sta ik dus dinsdagmorgen als ik de gordijnen open trek, al voor het hek bij de 1e klant in Bleiswijk. Even een beetje wassen, een bak koffie, en dan gaan we gelijk aan de pompkar om de 1e pallets eruit te trekken.
Vervolgens ga ik op naar Rijswijk. Hier maak ik ze blij met een aantal pallets Italiaanse wijn. Ook dit ben ik zo weer kwijt, en dan gaat het verder ‘het Rotterdamse’ in.
Ik heb eerst aan ‘deze’ kant van Rotterdam een adresje. Ik moet bij een grote meubelhal, een halve vracht meubels lossen. Kasten, stoelen, tafelbladen etc. etc. En zoals altijd met meubels, is dit los verladen. Ik sta hier gewoon met de achterkant de hal in, en niet voor een rampje of zo. Dat wordt ff pittig sjouwen dus. Aangezien ze hier maar met 2 man zijn op de expeditie, klauter ik zelf maar in de trailer. En zo hebben we op maandagmorgen het uurtje pittige fitness ook maar weer gehad.
Nu naar de andere kant van Rotterdam. Hier moet ik bij het grote koelhuis ff ’n palletje Italiaans vlees lossen, en dan kan ik hier ook gelijk weer een vrachtje diepvries laden voor Rimini – Italië! Dus dat is op zich niet verkeerd. Heel erg vlot gaat het hier nooit. Maar op zich valt het mee vandaag. Met 2 uurtjes, rijd ik hier toch om 13.15 de poort uit.
In Uden staan dan ook nog 3 pallets diepvries, die wel naar een andere klant, maar toevallig naar exact hetzelfde dorp bij Rimini moeten, als de rest. En die kant ik er nog precies achter hebben, dus dat komt perfect uit. Halverwege de middag schep ik deze palletjes dus nog even achterop, en dan heb ik hem strak vol. Op naar Italy!
Omdat ik gisteravond alvast naar Bleiswijk ben gereden, kan ik met m’n rijuren nu nog ’n mooi eindje komen, en ik wil dus vandaag mooi al m’n uren nog even gebruiken. Ik maak onderweg 1 keer strak 3 kwartier pauze aan de autobahn, eet even lekker mijn maaltijdsalade uit de koelkast op, en dan rijd ik mijn uren vol. Tegen 23.00 vind ik dan nog net ’n plekje op ’n parkeerplaatsje in de buurt van Stuttgart. En dan vind ik het weer mooi geweest.
woensdag
Als mijn 9 uurtjes rust er opzitten, trap ik de helse Vabis weer an. Ik volg nog een eindje de autobahn 8, en dan schiet ik bij Ulm naar beneden. Ik ga dit keer weer eens via de ‘Bregenz route’. Oostenrijk in, en dan heb ik binnen de 1e 35 Oostenrijkse kilometers al 2 keer een controle gehad!! ‘Nee hoor, het transport wordt echt niet gebruikt als melkkoe!!’ Man, man, man, wat ’n land… Maar goed, beide controles rol ik uiteraard keurig door.
In tegenstelling tot de afgelopen paar jaar, dit jaar het paasweekend eens lekker thuis geweest. Toch trap ik hem vanavond al wel weer aan. Ik heb nog weinig zin, maar ik moet morgen eerst een rondje in de ‘randstad’ uitlossen. En als ik daar vanavond vast heen rijd, dan hoeft ten eerste morgen de wekker niet achterlijk vroeg af te lopen, en ten tweede scheelt me dat aardig wat rij uren, en zodoende kan ik morgenavond nog een beetje ergens komen ook.
dinsdag
En zo sta ik dus dinsdagmorgen als ik de gordijnen open trek, al voor het hek bij de 1e klant in Bleiswijk. Even een beetje wassen, een bak koffie, en dan gaan we gelijk aan de pompkar om de 1e pallets eruit te trekken.
Vervolgens ga ik op naar Rijswijk. Hier maak ik ze blij met een aantal pallets Italiaanse wijn. Ook dit ben ik zo weer kwijt, en dan gaat het verder ‘het Rotterdamse’ in.
Ik heb eerst aan ‘deze’ kant van Rotterdam een adresje. Ik moet bij een grote meubelhal, een halve vracht meubels lossen. Kasten, stoelen, tafelbladen etc. etc. En zoals altijd met meubels, is dit los verladen. Ik sta hier gewoon met de achterkant de hal in, en niet voor een rampje of zo. Dat wordt ff pittig sjouwen dus. Aangezien ze hier maar met 2 man zijn op de expeditie, klauter ik zelf maar in de trailer. En zo hebben we op maandagmorgen het uurtje pittige fitness ook maar weer gehad.
Nu naar de andere kant van Rotterdam. Hier moet ik bij het grote koelhuis ff ’n palletje Italiaans vlees lossen, en dan kan ik hier ook gelijk weer een vrachtje diepvries laden voor Rimini – Italië! Dus dat is op zich niet verkeerd. Heel erg vlot gaat het hier nooit. Maar op zich valt het mee vandaag. Met 2 uurtjes, rijd ik hier toch om 13.15 de poort uit.
In Uden staan dan ook nog 3 pallets diepvries, die wel naar een andere klant, maar toevallig naar exact hetzelfde dorp bij Rimini moeten, als de rest. En die kant ik er nog precies achter hebben, dus dat komt perfect uit. Halverwege de middag schep ik deze palletjes dus nog even achterop, en dan heb ik hem strak vol. Op naar Italy!
Omdat ik gisteravond alvast naar Bleiswijk ben gereden, kan ik met m’n rijuren nu nog ’n mooi eindje komen, en ik wil dus vandaag mooi al m’n uren nog even gebruiken. Ik maak onderweg 1 keer strak 3 kwartier pauze aan de autobahn, eet even lekker mijn maaltijdsalade uit de koelkast op, en dan rijd ik mijn uren vol. Tegen 23.00 vind ik dan nog net ’n plekje op ’n parkeerplaatsje in de buurt van Stuttgart. En dan vind ik het weer mooi geweest.
woensdag
Als mijn 9 uurtjes rust er opzitten, trap ik de helse Vabis weer an. Ik volg nog een eindje de autobahn 8, en dan schiet ik bij Ulm naar beneden. Ik ga dit keer weer eens via de ‘Bregenz route’. Oostenrijk in, en dan heb ik binnen de 1e 35 Oostenrijkse kilometers al 2 keer een controle gehad!! ‘Nee hoor, het transport wordt echt niet gebruikt als melkkoe!!’ Man, man, man, wat ’n land… Maar goed, beide controles rol ik uiteraard keurig door.
Tussen de middag, tussen de Oostenrijkse bergen nog even een keer aan de kant voor de verplichte 3 kwartier pauze. En dan de Brenner over. Nog even tanken, en dan gaat het Italië in.
In Italië ga ik nog even lekker ’n keer 3 kwartier onder de douche door. En dan rijd ik mijn uren vol. Intussen krijg ik ook telefoon vanuit Emmeloord… Ja… Niets zo veranderlijk als…; Het transport! ‘eh Niels.. dat vrachtje die jij geladen hebt in Rotterdam. Dat moet niet gelost worden bij Rimini! Je moet door ri. Rome!’ De klant wil het niet in Rimini hebben, maar het mag gelijk door naar zijn magazijn in Rieti. Natuurlijk! Het was ook wel erg mooi.. 2 losadresjes in hetzelfde dorp!
Mijn plan was om vanavond Modena te halen, en dat lijkt aardig te gaan lukken. Aangezien ik nog vol ben, en de koeler dus heb lopen, ga ik vanavond niet naar het restaurant van Eli (daar moet de koeler uit..) waar waarschijnlijk wel wat bekenden zullen staan, maar rijd ik naar ’n ander restaurantje waar je ook prima kunt eten. Lekker rustig, en ik zoek mooi op tijd m’n mandje op.
donderdag
En zo schiet ik vandaag om 7.00 eerst maar richting Rimini, om daar de 3 pallets te lossen, en tour dan wel door naar Rome. Om 8.45 sta ik bij ons vaste klantje bij Rimini. Normaal ben ik hier eigenlijk altijd super vlot weer weg, maar hij is vandaag zowaar even druk met ’n andere auto! Dus ik moet even wachten. Nou, dat is geen probleem, kan ik hier mooi gelijk even mijn 3 kwartier vol maken.
Om 9.45 heb ik het er dan uit, en ga ik weer verder. Op zich helemaal niet zo erg dat ik door moet naar Rieti. Het is absoluut geen straf om hier nog even mooi ’n stukje af te zakken langs de prachtige Adriatische kust.
En bij Ascoli schiet ik dan de binnenlanden in. Nog even een eindje door de bergen slingeren, en dat vind ik ook zeker niet verkeerd!
Na de middag los ik mijn vrachtje dan in Rieti. Om 14.15 meld ik mij bij de portier van dit grote koelhuis. Dan naar binnen, auto voor de ramp, op het gemakje de pallets eruit, alles controleren en natellen. En al met al is het dan 15.30 als ik hem leeg heb. Even bellen met Emmeloord. Ja, kom maar langzaam omhoog. Waarschijnlijk ga je morgen een rondje rond Modena laden.
Vanaf Rieti kan je dan doorschieten naar Rome nord, en vanaf daar omhoog schieten, maar je kan ook binnendoor naar Terni, en dan via Orte de autobahn weer op. Dit is wel even een klein stukje heftig sturen door de bergen, maar het loopt op zich wel, en het is het kortste!
Dus nog maar even een eindje door haarspeldbochten, langs de rotsen, smalle wegen etc. Dan ga ik op Orte even onder de douche door, en doe nog wat boodschapjes. En dan gaat het in 1 streep naar het restaurant op Monte san Savino!! Om 19.30 zitten daar mijn rijuren erop, en ik zet hem mooi op de parking, en ga heerlijk zitten eten, in dit fijne kroegje.
vrijdag
Tja, en dan is het alweer vrijdag! De week gaat vlot zo, als je al ’n dag mist, en toch nog naar Rome moet. Maar goed, alles nog onder controle. Ik heb via de sms begrepen dat ze 4 adresjes voor me hebben rond Modena. Dus dat moet lukken. Om 6.30 ga ik weer rijden, vanaf Monte san Savino. Even ’n kwartiertje een bakkie onderweg, en dan sta ik om 10.00 op mijn 1e laadadres.
Het zijn gelukkig vlotte adresjes, en ze liggen allemaal niet ver uit elkaar. Dus de 1e 3 knikker ik er zo achter elkaar in, voor de middag! Dat loopt als een trein. De 4e en laatste klant rijd ik dan mooi onder de middag naar toe. En als deze om 14.00 weer begint, heb ik deze laatste pallets er ook zo in. Om 14.30 heb ik hem mooi vol.
Om 15.00 draai ik dan het douaneterrein op Campogalliano op. Hier staat amigo Robbie al! We doen even een bakkie, en gaan dan mooi samen terug.
Om 19.00 vinden we het op Klausen dan mooi geweest. En we zetten hem mooi bij onze vertrouwde ‘Tiroler toko’ aan de kant! En waar we al ‘bang’ voor waren… Zodra we bij het terras komen aangewandeld; zitten onze vrienden de ‘Griekenland boys’ er ook al! Tja… dat gaat weer akelig gezellig worden! We schuiven mooi aan, even lekker op het terras zitten, en dan met z’n allen aan tafel. En inderdaad; het wordt weer erg gezellig!!
En het wordt vanavond gelijk afscheid nemen van ons vriendinnetje Suzie… Zij werkt hier vd week voor het laatst, en dan gaat ze ons helaas verlaten… En dat is dan het mooie als je aan tafel zit, met een aantal bloemen- en planten rijders… We kunnen haar nog keurig ’n prachtige plant aanbieden ook!! Als dank voor de vele gezellige avonden, en de goede zorgen. Het was altijd gezellig en leuk om hier bij Suzie te komen.
Tja, en dan worden we gelijk maar vast voorgesteld aan de opvolgster van Suzie, een waardig opvolgster! We maken kennis met Eva!! Eva neemt de goed zorgen van Suzie vanaf nu over. Nou, en dat gaat ook wel goed komen! ;-)
zaterdag
Om 7.00 trappen Robbie en ik hem dan maar weer an. We kunnen mooi gezellig op het gemakje met z’n 2-en ri. Holland rubberen. Gezellig! En dat gaan we vandaag (vanwege de lading..) maar eens via de Bregenz route doen. Dat is op zich alweer ’n aardig poosje geleden, dat wij hier samen langs getoerd zijn..
Effe de file omzeilen voor de tunnen… Effe tanken op Hörbranz, effe douchen en ontbijen op Aichstetten, en zo prutsen we mooi de hele dag gezellig kletsend door. ’s Avonds nog even gezellig ’n hapje eten op Ransbach, en dan zoeken we op tijd de cabines op. Morgen weer vroeg dag!
zondag
We willen vandaag namelijk op tijd in Emmeloord zijn. Dus het wekkertje op 4.00, en om 4.30 zijn we alweer dapper aan het koetsen. En als voor de meesten (voor sommigen ook nog lang niet!!) op zondagmorgen ’n uur of 9 de dag dan aanbreekt, komen wij net Emmeloord binnen denderen. Nog even tanken, nog even wat lossen en laden aan de loods, en dan is het weekend!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten